Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kvinna söker kvinna att bo med  (läst 2390 gånger)

Frigörelse tillsammans

  • Inlägg: 1
    • Dalarna
Kvinna söker kvinna att bo med
« skrivet: 15 maj-22 kl 17:19 »
Hej!

Jag är en kvinna, född på 60-talet, som söker en väninna (eller kvinnlig partner; vilket det blir är inte det viktigaste för mig) att bo, eller ha en vardag i någon form, tillsammans med.
Jag skulle kunna tänka mig att bo på många olika platser i vårt land (kanske ev t o m utomlands).
Jag vill leva i ömsesidig omtanke med dig som jag har tillräckligt mycket viktigt gemensamt med; i övrigt kan våra olikheter stimulera och utveckla oss.

Inom en basal hållbarhetsram så kan jag tänka mig att leva på diverse olika sätt (gemenskap är viktigast), men jag räknar upp en del av det som jag finner speciellt stimulerande:
Frivillig enkelhet, kanske köpa (eller bygga?) ett litet ställe som ligger naturskönt gärna inte alltför långt från möjligheter att köpa mat av god kvalitet (viktigast är dock att boendet är mysigt och det kan ju många varianter av boenden vara), ha katter (kanske även hjälpa till att rädda övergivna?), odla mat (förmodligen enbart som livskvalitet, men jag kan tänka mig mer än så också), utveckla omtanke och förståelse gentemot varandra, i hög grad ta avstånd från kapitalismen/överkonsumtionen, humor, skapande (i mitt fall t ex möblering, skriva, att lära sig musicera vore spännande också).

Det som för mig måste finnas, om vi hittar varandra, är en vilja att vara omtänksamma mot varandra, att ta i jobbiga saker inte sopa dem under mattan, att ha en psykisk närhet, att vilja kramas, att vilja utvecklas som människor.
Det som vi tycker och vill i övrigt kan den andra antingen dela eller bara acceptera. Vi kan göra visst tillsammans och visst var för sig/med andra.

Världen utvecklas ju just nu inte alls på det sätt som jag skulle önska.
Därför söker jag en likasinnad kvinna att skapa vårt eget lilla Paradis på jorden tillsammans med.
För jag tror att det går.

Soluppgång

  • Inlägg: 1
    • Uppland
SV: Kvinna söker kvinna att bo med
« Svar #1 skrivet: 06 jun-22 kl 11:58 »
Hej!

Jag känner igen mig mycket i det du skriver. Vi skulle kunna bli mejlbrevvänner, för att se vart det leder.
Min mejladress är friluftaren@gmail.com

Hör gärna av dig.

TCI

  • Inlägg: 8
    • Skåne
SV: Kvinna söker kvinna att bo med
« Svar #2 skrivet: 18 jun-22 kl 13:13 »
Hej!
Ingen dum idé som du har...  :) En del olikheter men många likheter... Skriv gärna till mig på solosandohav@gmail.com så berättar jag mer om mej själv  o:)

TCI

  • Inlägg: 8
    • Skåne
SV: Kvinna söker kvinna att bo med
« Svar #3 skrivet: 24 mar-23 kl 14:22 »
Hej, TCI här igen.. F´låt, gick precis in o tittade på vad jag svarat här, såg att jag skrivit fel mailadress som kontaktuppgift!! Kanske inte fått svar ändå, men rätt ska vara rätt ;) : solosandohav@hotmail.com, ELLER havoskog@gmail.com

kamomilla

  • Inlägg: 8
    • Värmland
SV: Kvinna söker kvinna att bo med
« Svar #4 skrivet: 09 aug-23 kl 19:31 »
Hej
Tycker om ditt brev men såg att det var ett år sen du skrev det.
Då blev jag nyfiken hur det gått för dej.
Om du vill eller vill få fler vänner, så får du gärna berätta i ett pm.
Kamomilla


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

369 gäster, 4 användare
Corvus, Sebastian Berggren, von tratt, Jon.b

* Forum

* Om tidningen Åter



- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser