Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västerbotten Skogsliv, gårdsliv, värna om jorden-kliv, kollektiv  (läst 569 gånger)

letscometogether

• Jämtland
Västerbotten Skogsliv, gårdsliv, värna om jorden-kliv, kollektiv
« skrivet: 30 mar-21 kl 19:06 »
Hej, vi är tre personer som bor i ett kollektiv 50min norr om Umeå. Gården är nu redo att expandera. Vi söker främst två kvinnor då det är dags för ett starkt systraskap. Vi söker dig som har ett starkt kall att värna om Jordens, Djurens och Naturens bästa. Vi strävar efter att göra gården självförsörjande och hållbar för Jorden.
Vi jobbar andligt med Ljusarbete och Shamanism, och praktiskt med att bygga, designa för permakultur och med massa roliga projekt :) (det vi håller på med nu är studio / kontor / syhörna, året-runt växthus, dammar).
Gården är 2 hektar med många olika fina “rumsligheter” har skog runtom och åkrar som utsikt, med en skogstjärn på promenadavstånd och havet 10 min bort med bil. Mataffär 10 min bort. Två tiny houses finns på gården, 2 friggebodar och ett huvudhus. Ladugård, garage och snickeri finns också. 

Visionen med gården är:   
- Att vara en kraftplats och en knytpunkt för helande energiflöden på jorden.
- Att vara en symbol för hur vi kan leva hållbart, i samklang och balans med naturen.
- Ett sanctuary för eventuella djur som kommer hit, de ska få leva det bästa livet här!
- De som bor här har en naturlig vilja att ge tillbaka till jorden, win/win för alla.
- Harmonisk plats för människor där alla får lika mycket plats. (HBTQ-öppenhet en självklarhet)
- Ärliga samtal, transparens och respekt för olika perspektiv
- Att på sikt ha en verksamhet på gården som täcker utgifter så vi kan livnära oss via gården.
- Gården skapar gärna sammanhang för meningsfulla helande möten (för jorden och människor): gatherings, festivaler etc. (Vi har haft en festival här redan, Moder Jordfestivalen :)

Du matchar nog in med oss om du:
- Är redo att satsa på ett liv för Jordens bästa och är mogen att slå rot (inte bara söker ett ställe att bo på tillfälligt)
- Har liknande ledstjärnor i livet som de som beskrivs i den här annonsen.
- Vill bo lantligt och hitta på grejer!

Vi som bor här har massa olika bakgrunder och passioner, har levt olika slags “kapitel” i livet och ägnar oss nu åt att bygga upp den här platsen men att ha skoj/roligt och vila är lika viktigt! :-)
Inflytt är möjligt inom kort.

Skriv gärna ett utförligt svar så vi kan få en känsla om vem du är, bland alla svaren!

Med varma hälsningar
Johannes, Simon och Kristin

Johanna-Marie

• Västerbotten
SV: Skogsliv, gårdsliv, värna om jorden-kliv, kollektiv
« Svar #1 skrivet: 13 okt-21 kl 12:45 »
Hallå där!

Har ni hittat det ni letar?

Jag letar nämligen nytt boende då det är dags att flytta vidare helt enkelt. Jag är 32 år och intresserad av natur och allt möjligt hantverk.
Är även amatörmusiker och håller på en del med skapande. Har två katter som måste få följa med.

Just nu bor jag på en gård med får, men det har även funnits nötkreatur och höns här, så lite djurvana har jag.
Permakultur och odling har jag lite vana med (har mest bara plockat potatis), men det går alltid lära sig!

Hör av er om ni vill veta, eller om ni inte alls vill det  ;D
Mvh Johanna

Dela detta:

* Inloggade just nu

267 gäster, 7 användare (2 dolda)
Livat, Mattias, kallekula, Efwa, mimolly

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser