Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mata fåglar med mjölmaskar??  (läst 4088 gånger)

qvintus4

  • Inlägg: 4
    • Södermanland
Mata fåglar med mjölmaskar??
« skrivet: 18 dec-17 kl 20:14 »
Såg rusta sålde mjölmaskar som fågelmat , är det bra /Dåligt att mata med dem ??
Såg på en annan sida att frukt var bra att mata fåglarna med banan äpple med mera ??  lite råd vad man mer kan mata fåglarna med på vintern utöver talgbollar viltfrö jordnötter och solrosfrö, vore roligt att locka till sig lite mer ovanligare fåglar i och med det kanske ??

Permission

  • Inlägg: 1004
    • Uppland
SV: Mata fåglar med mjölmaskar??
« Svar #1 skrivet: 20 dec-17 kl 21:54 »
Mjölmaskar är bra som tillskott, kanske inte som basöda.
Om priset är vettigt, under 100 kr halvkilot så är det värt det, jag hade en egen mjölmaskuppfödning förut :P

qvintus4

  • Inlägg: 4
    • Södermanland
SV: Mata fåglar med mjölmaskar??
« Svar #2 skrivet: 21 dec-17 kl 11:53 »
låter bra köpte på rusta dom säljer typ 5 liters hink för 100 kr från någon svensk gård tycker jag var ok pris , blir bra till fåglarna på landet


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

752 gäster, 5 användare (2 dolda)
xaelanar, mommo, Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser