Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tiny house fast inte riktigt.  (läst 828 gånger)

Fredrik Estman

  • Inlägg: 1
Tiny house fast inte riktigt.
« skrivet: 27 dec-21 kl 09:35 »
Hej!

Fick en tanke nu i veckan och den släpper inte riktigt. Blev sugen på att bygga ett väldigt litet tiny house, eller snarare ett litet micro house :-)
Jag har både en villa och även ett torp så jag behöver inget fullutrustat tiny house att bo i på heltid. Tänker mig något litet mobilt rum man kan flytta runt för att variera sig lite. Sitta och elda i samt läsa en bok :-)
Jag blir snart ensamstående och då blir det tid över varannan vecka så att säga så jag behöver något projekt att sätta händerna i.

Har sett en del filmer på youtube, bl.a en kille i staterna som byggde ett hus (rum) på ca 3m² på ett släp. Något sånt har jag i tanken. Jag har en normalstor släpvagn att sätta huset på och det ska gå att ta av när man behöver vagnen till annat.

Började sedan fundera lite på om man  istället skulle bygga om en gammal kåpvagn. Där har man ju det mesta med väggarna och tak klart. Måste bara dit med isolering och klä insidan.
Någon som har gjort det med ok resultat?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

591 gäster, 2 användare
xaelanar, ktulo

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser