Det talas om hydraulpumpar här, men typskylten på bilden verkar höra hemma på en trefas elmotor ...?
Vad är det som stänger av efter en stund? Finns det ett motorskydd som löser ut, eller är det någon annan tids- eller förreglingskrets som stänger av maskinen?
Är den gamla hydrauloljan och den olja du bytte till kemiskt sett av likartat slag (t ex om båda är vanliga mineraloljor), eller kan det tänkas att oljorna är så olika varandra att det har skett någon mindre önskvärd kemisk reaktion mellan dem (t ex om den ena är en mineralolja och den andra t ex någon slags brandsäker syntetisk olja eller en "miljöolja")?
Det kan löna sig att inte bara tömma tanken utan även rengöra hela hydraulsystemet, då man byter olja och inte är säker på vad som har använts tidigare.
Motorn är ju skyltad Bevi, och den har förmodligen sitt ursprung någonstans i öststaterna (kanske Polen eller Rumänien). Sådana trefasmotorer har ofta en kylfläkt av ganska spröd plast, navet kan spricka så att fläkten lossnar från axeln och sedan blir det inte mycket till kylning. I övrigt instämmer jag i Skogsvildes och Fårets råd.