Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tupp  (läst 931 gånger)

gruvtrollet

  • Inlägg: 2
    • Norrbotten
Tupp
« skrivet: 06 jun-22 kl 07:59 »
Hej
Vi är nya med höns
Vi tog 4 hönor 3 wyandott &1brahma
Haft dom i4 veckor och dom kommer från samma grupp, sett att dom skapat en rangordning och dom har varit gemytliga och går fritt på gården.
Fick erbjudan att få en Brahma tupp ca 1,5 år som ska vara snäll och social. Det är han och hönsen går nu mer som en grupp mot tidigare mer utspridda. Men dom kunde inte ha han kvar för dom hade 2 tuppar och slogs hela tiden.

Han är lugn och och vi kan ta upp honom utan problem.
Han har jagat hönsen och gissar jag skapat rangordning, men han är inte mycket med hönsen utan väntar på bron efter oss ,och så fort vi går ut följer han oss överallt.
Sen har han nu börjat hacka på skorna//fötterna våra då vi är ute, speciellt mig (man) det tar ont om man är barfota
Det har blivit mera ju längre han varit här ca5 dagar. Och han låter inte hönorna sova i "hans" hus (vi har 2 hus) som dom var i tidigare
Dom får lägga ägg där men inte sova med han
Tror ni han blir mer integrerad med hönorna med tiden

gruvtrollet

  • Inlägg: 2
    • Norrbotten
SV: Tupp
« Svar #1 skrivet: 07 jun-22 kl 15:50 »
Misstänker tuppen har varit som sällskapsdjur
Han Tyr sig mer till oss än hönsen
Provade sätta in han i hönshuset med hönorna
Men det blev ett djäkla liv och slagsmål så vi tog han till det andra huset där han får sova över natten
Tror ni han kan bli en tupp så småningom,eller är det kört, har han blivit för präglad på människor.??


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

457 gäster, 1 användare
tuslus

* Forum

* Om tidningen Åter



- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser