Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Engångskupa av wellplast  (läst 985 gånger)

Lasse-hatten

  • Inlägg: 120
Engångskupa av wellplast
« skrivet: 05 apr-21 kl 15:54 »
Thomas, jag såg i din annons under säljes att du levererar avläggarna i engångskupa av wellplast. Vad är det? Jag har googlat, men hittar inget.

hofboss

  • Inlägg: 428
  • Centrala Skåne
    • Skåne
SV: Engångskupa av wellplast
« Svar #1 skrivet: 05 apr-21 kl 19:56 »
https://www.dadant.com/catalog/m01502-jester-s-ez-nuc

https://www.youtube.com/watch?v=BYayiPMrFpc
www.youtube.com/watch?v=OGwG7gfwyu8
« Senast ändrad: 05 apr-21 kl 20:06 av hofboss »

Thomas_

  • Inlägg: 2203
  • Biodlare sen tidigt 90-tal. Finsnickare sen -97.
    • Skåne
SV: Engångskupa av wellplast
« Svar #2 skrivet: 05 apr-21 kl 20:47 »
Thomas, jag såg i din annons under säljes att du levererar avläggarna i engångskupa av wellplast. Vad är det? Jag har googlat, men hittar inget.

Sveriges bästa redskapshandlare har i samråd med mig utvecklat en låda. https://www.lindhagen.se/parningskupor/3916-avlaggarlada-6-ramar-ln-wellplast.html
Egenföretagare som lever på bin, pollineringstjänster, avel och drottningodling, uthyrning av bisamhällen till företag och privatpersoner, samt honungsförsäljning. Bedriver Buckfastavel sedan 1996, är lärare på Fristads Folkhögskolas utbildning i Yrkesbiodling, samt är regional Bihälsorådgivare.

Lasse-hatten

  • Inlägg: 120
SV: Engångskupa av wellplast
« Svar #3 skrivet: 05 apr-21 kl 21:56 »
Intressant. Tack!

Små

  • Inlägg: 922
    • Skåne
SV: Engångskupa av wellplast
« Svar #4 skrivet: 06 apr-21 kl 01:09 »
Bra pris, kommer det en langstroth-variant..

Thomas_

  • Inlägg: 2203
  • Biodlare sen tidigt 90-tal. Finsnickare sen -97.
    • Skåne
SV: Engångskupa av wellplast
« Svar #5 skrivet: 06 apr-21 kl 06:30 »
Bra pris, kommer det en langstroth-variant..

Inte vad jag känner till. Men som Hofboss påpekat - det finns redan i andra länder.
Egenföretagare som lever på bin, pollineringstjänster, avel och drottningodling, uthyrning av bisamhällen till företag och privatpersoner, samt honungsförsäljning. Bedriver Buckfastavel sedan 1996, är lärare på Fristads Folkhögskolas utbildning i Yrkesbiodling, samt är regional Bihälsorådgivare.

Små

  • Inlägg: 922
    • Skåne
SV: Engångskupa av wellplast
« Svar #6 skrivet: 06 apr-21 kl 11:09 »
Då blir priset ett helt annat

Thomas_

  • Inlägg: 2203
  • Biodlare sen tidigt 90-tal. Finsnickare sen -97.
    • Skåne
SV: Engångskupa av wellplast
« Svar #7 skrivet: 06 apr-21 kl 12:00 »
Då blir priset ett helt annat

Det beror på antalet man vill beställa.  ;D

Nyligen tog några biodlare i Sverige hem ett lass produkter direkt från Nicot. Inklusive frakt och allt hamnade priserna långt under halva priset mot redskapshandlarnas priser i Sverige....
Egenföretagare som lever på bin, pollineringstjänster, avel och drottningodling, uthyrning av bisamhällen till företag och privatpersoner, samt honungsförsäljning. Bedriver Buckfastavel sedan 1996, är lärare på Fristads Folkhögskolas utbildning i Yrkesbiodling, samt är regional Bihälsorådgivare.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

739 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser