Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Efterlyses; bruksanvisning till Husqvarna Warm Wind fotogenkamin  (läst 10351 gånger)

Ankpankan

  • Inlägg: 3
    • -
Hej,
Har fått en Husqvarna Warm wind fotogenkamin modell 2000 resp 2002 och saknar instruktionsbok till dessa. Har någon en sådan och kan jag få/få köpa en kopia?

Tacksam för tips!
/A

torbjorn

  • Inlägg: 13720
    • Medelpad
Står inte alla instruktioner på en skylt på locket till bränslebehållaren? En sådan kamin fanns för länge sedan i släktens sommarstuga, och jag tror aldrig det fanns någon bruksanvisning till den (sådant hölls det god ordning på), enda dokumentationen förutom den fasta skylten var en liten reklambroschyr.

Ankpankan

  • Inlägg: 3
    • -
Tack Torbjörn för tipset!
Ska kolla o jag hittar ngt…
//A

blizzard

  • Inlägg: 661
Någon bruksanvisning till just den modellen har jag inte,men jag kanske kan hjälpa dig iaf,vad är det du funderar på?

hans

  • Inlägg: 327
    • Dalsland
Hej såg bruksanvisningen häromdan när jag rotade i papper och nu var den väck hmm jag skall gå igenom alltihop så kan du få min för alla mina gamla warmvindar är nu återvunna men några tips jag hade en 180liters tank på utsidan väggen för självrinn till kaminen fungerade utmärkt vara bara uppmärksam på att den inte gillar vatten i bränslet jag använder redline water remover  och det fungerar utmärkt disel har en märklig förmåga att stänka när man fyller den invändiga tanken och det osar alltid in lite grann förbränningen är inte optimal en riktig miljöbov tror jag .Jag köpte några år fotogen high flach 60.....lacknafta alltså det går den bäst på och koksar minst i brännaren men det är för dyrt idag. Annars den mekaniska termostaten fungerar jättebra.... Har du tänkt dig permanent uppvärmning över vintern (jag har 13grader på termostat) så köp en wallas M26 den osar inget warmvinden drar 0,17dec timmen wallasen0,09 okay den behöver 12volt eller 240 för drift av pump och fläkt men den drar nästan ingen ström och förbränner avgaserna mycket bättre plus att du kan ha minicall på den så du kan starta med telefonen om du vill .

Ankpankan

  • Inlägg: 3
    • -
Tack för tips!

Hans och blizzard; Jag kan elda den men ska förlänga skorstenen för bättre drag. Den är installerad nu inte i bostadshus men i en verkstad som stödvärme till vintern när det blir för kallt för den lite enkla luftvärmepump som finns. Jag tänkte inte elda den kontinuerligt utan bara vid behov. Skulle vilja ha ngn form av instruktion om dur man ska ”serva ”den och dylikt. Tips helt enkelt och skötselinstruktion. Jag är inte alls van vid denna typ av värmare men en kompis har en modernare fotogenkamin och den värmer väldigt gott så jag tänkte att denna kunde duga också?
Om det osar lite gör inte så mkt för det är ett öppet utrymme om ca 80 kvm och som sagt mest som stöd för att få några extra grader.
Jag skall se om jag får till den med lite list och logik annars får jag väl skrota den och köpa ngt modernare :)

ZCA

  • Inlägg: 1
    • -
Fortfarande intresse för bruksanvisningen?

Hittade denna när jag sorterade bland min fars gamla papper...

http://www.alternativ.nu/index.php?action=media;sa=media;in=8866;preview

mvh/JB - ZCA

ThN

  • Inlägg: 4
    • Södermanland
Jag letade länge en gång i tiden och hittade en bra.
Jag tror att jag har en scannad kopia av manualen till en 2000 med termostat. (2002 ? ).
Om någon vill ha den så lämna mail här.
Den består av flera sidor så måhända kan det vara bra att komprimera eller liknande.
Mottager gärna tips för möjliggörande av enkel hämtning eller mail.
Man lever nuförtiden i insikten att minnet är en svag schimär, så vad skall man göra. :)

Hälsningar Torpsnickarn.

///ThN

Zandra Ahlqvist

  • Inlägg: 1
Torpsnickarn, om du fortfarande har tillgång till manualen får du gärna skicka den till e.zignz@gmail.com

Torpsnickaren, även jag skulle gärn vilja ha en kopia på manualen. David.osterlund@gmail.com
Skulle gärna vilja läsa innan jag provar elda för första gången.

Jag förstår att detta är en sjukt gammal tråd.. men jag har också fått tag i en gammal Husqvarna Warm wind  1600 fotogenkamin, någon som har kvar bruksanvisning eller tips på hur jag ska försöka få igång och rengöra den utan att den exploderar? 

Vore synd att kasta den på tippen

Jesus Kristus Är Guds Ord

  • Inlägg: 349
    • Bohuslän
denna kanske liknar

http://www.arbetsvagnar.se/upload/dokument/tramek.pdf

en googlesökning på husqvarna warm wind 1600 ger en del forumresultat med.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

564 gäster, 9 användare (4 dolda)
xaelanar, Trolle_85, Caroline Carlsson, Besksöta, Vanerpaddel

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser