Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ägg  (läst 665 gånger)

else-marie

  • Inlägg: 2
    • Småland
ägg
« skrivet: 06 jan-21 kl 12:37 »
Hej.
Jag har en höna som lägger ägg med brunröda fläckar, det har inte varit så förut utan kommit nu. Är det någon som vet vad det kan bero på, någon sjukdom kanske??
 MVH  Helen

Efwa

  • Inlägg: 283
    • Uppland
SV: ägg
« Svar #1 skrivet: 06 jan-21 kl 13:13 »
Hej.
Jag har en höna som lägger ägg med brunröda fläckar, det har inte varit så förut utan kommit nu. Är det någon som vet vad det kan bero på, någon sjukdom kanske??
 MVH  Helen

Du kommer inte ihåg om hon gjorde det i början av förra säsongen? Pigmentet är oftast starkast när de börjar lägga efter vila så det kan vara det.

else-marie

  • Inlägg: 2
    • Småland
SV: ägg
« Svar #2 skrivet: 06 jan-21 kl 13:54 »
Nä, det är första säsongen som hon värper. Det är olika storlekar på prickarna, ser utsom att äggen har utslag.

Efwa

  • Inlägg: 283
    • Uppland
SV: ägg
« Svar #3 skrivet: 06 jan-21 kl 16:05 »
Nä, det är första säsongen som hon värper. Det är olika storlekar på prickarna, ser utsom att äggen har utslag.

Många ägg har färgfläckar.
Kolla under rubriken sjukdomar och skador. Där finns en pinnad tråd om olika ägg. Det är sällan det är något fel på äggen.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

800 gäster, 1 användare
Lill-Tuva

* Forum

* Om tidningen Åter



- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser