Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ystningsböcker  (läst 1098 gånger)

Sara-Daniel

  • Inlägg: 22
    • Småland
Ystningsböcker
« skrivet: 18 jan-22 kl 17:44 »
Skulle behöva fler ystningsböcker eller andra informationskällor och tar tacksamt emot tips!
Jag har Homecheesmaking (för många tillsatser i mitt tycke som bara ystar för eget behov), Ost för husbehov, Systrarna Eismans Från grunden.
Gärna recept som passar i hemmet!

 

Daniel o Stefan

  • Inlägg: 4
    • Närke
SV: Ystningsböcker
« Svar #1 skrivet: 19 jan-22 kl 17:06 »
Hej,

saknar också bra litteratur om ystning på svenska, men kan varmt rekommendera "The art of natural cheesemaking" av David Asher för ystning utan tillsatser. Har också skaffat "Mejeriboken för mathantverkare" från Eldrimner, men den är, som titeln antyder, väldigt utförlig. Jag tröttnade efter kapitlet om mjölkens kemi och har stoppat den längst bak i bokhyllan. Recepten måste också räknas om till hanterbara mängder, men det är ju i och för sig bara matte.

Mvh, Daniel


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

339 gäster, 6 användare (1 dolda)
xaelanar, Gröfre Slissing, skräptanten, Valpen001, MagdaMaggan

* Forum

* Om tidningen Åter



-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser