Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vidareförsäljning av honung, vad gäller?  (läst 754 gånger)

Sven.82

  • Inlägg: 21
    • Bohuslän
Vidareförsäljning av honung, vad gäller?
« skrivet: 02 mar-21 kl 17:49 »
Jag har planer på att fram till våren ställa ett av mina samhällen utanför huvudkontoret på det företag jag jobbar på, mitt i centrum i en bohuslänsk småstad. Jag kommer skörda och slunga honungen hemma hos mig (precis som jag gör med mina övriga samhällen).

Så till mina funderingar: Får företaget köpa honungen av mig (som givetvis är märkt enligt gällande lagstiftning) och sälja eller skänka vidare till exempelvis kunder och anställda utan att vara registrerade som vare sig biodlare eller livsmedelsföretag?

Eller måste jag som primärproducent sköta all försäljning? 

 

Små

  • Inlägg: 922
    • Skåne
SV: Vidareförsäljning av honung, vad gäller?
« Svar #1 skrivet: 03 mar-21 kl 16:35 »
Går det inte att göra det enkelt- ställ på ett bord, betala swish eller burk eller till receptionist

Sven.82

  • Inlägg: 21
    • Bohuslän
SV: Vidareförsäljning av honung, vad gäller?
« Svar #2 skrivet: 07 mar-21 kl 15:41 »
Jo det funkar så länge anställda vill köpa och är ju det enklaste. Dock utesluter det eventuella kunder som skulle vilja köpa då företaget inte har en "butik" för att sälja sina produkter.

Har googlat runt lite och det verkar som det inte är något problem ändå, t.ex. Beeurban.se och binistan.nu hyr ju ut bikupor till företag som sedan får behålla honungen för att avyttra som de själva vill. 


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

321 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser