Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nykläckta kycklingar kyligt väder  (läst 777 gånger)

lodbrok

  • Inlägg: 2
Nykläckta kycklingar kyligt väder
« skrivet: 11 apr-21 kl 11:59 »
För 3 veckor sedan hittade jag en av våra Åsbohönor som börjat ruvat i en hink i ladan. Igår kom det nya kycklingar! Vädret här i Skåne är just nu runt nollan på morgon och 8-10° senare uppåt dagen. När vi tidigare fått kycklingar så har vi alltid burit ut höna med kycklingar till en egen inhägnad på gräsmattan med ett litet hus i plywood där hönan ligger skyddad med sina kycklingar. Vi brukar få kycklingar i maj och då har jag aldrig funderat på vädret men nu blir jag osäker. Är det för kallt att ta ut dem? Väderutsikterna säger varmare väder om ett par dagar. Jag måste dock flytta dem idag för de kan inte vara kvar i hinken. De måste få mat och vatten. Hur gör jag?
Lars

Tossefarmors

  • Inlägg: 256
    • Dalsland
    • tossefarmors gotlandskaniner
SV: Nykläckta kycklingar kyligt väder
« Svar #1 skrivet: 11 apr-21 kl 12:14 »
Har du inte något annat ställe att sätta in dem på, i en liten inhägnad? Jag tycker att det är lite för kallt, trots att de går med hönan. Hoppas att du kan lösa det.

lodbrok

  • Inlägg: 2
SV: Nykläckta kycklingar kyligt väder
« Svar #2 skrivet: 11 apr-21 kl 13:49 »
Tack! Jag får "dela" på hönshuset så får de vara där inne tills vädret blir bättre.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

379 gäster, 5 användare (1 dolda)
tuslus, Sjul, pingu544, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser