Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Färskt skivat sidfläsk  (läst 1559 gånger)

Taxitrollet

  • Inlägg: 17
    • Uppland
Färskt skivat sidfläsk
« skrivet: 28 sep-21 kl 09:42 »
Jag har fått tag på färskt skivat sidfläsk två gånger och det är fantastiskt gott måste jag säga. Annars är det färsk sidfläsk i bit som finns men det är inte alls likadant, mycket mindre fett och mera kött på det. Sen finns det skivat sidfläsk som innehåller konserveringsmedel och antioxidationsmedel men det äter jag absolut inte. Så vilka butiker i Stockholmsområdet säljer färskt skivat sidfläsk regelbundet?

torbjorn

  • Inlägg: 13720
    • Medelpad
SV: Färskt skivat sidfläsk
« Svar #1 skrivet: 28 sep-21 kl 12:10 »
Du kan nog räkna med kvalitetsskillnader från gång till gång. Sidfläsk från samma leverantör vid samma tillfälle, är nog av exakt samma kvalitet vare sig det säljs skivat eller i bit. Förmodligen är livsmedelsaffärer i Stockholmstrakten inte det bästa stället att hitta vad du söker, det är nog bättre chanser antingen i gårdsbutiker hos större köttbönder med eget slakteri, eller i vanliga livsmedelsaffärer i glesbygd, som har kontakter med lokala leverantörer.

DennisCA

  • Inlägg: 2638
    • Finland
SV: Färskt skivat sidfläsk
« Svar #2 skrivet: 28 sep-21 kl 12:19 »
Välkommen till den finska verkligheten, här hittar jag inte rimmat fläsk hur jag än söker. Men färskt skivat sidfläsk finns i varje affär.

Nordic Vargtand

  • Inlägg: 3645
    • Hälsingland
SV: Färskt skivat sidfläsk
« Svar #3 skrivet: 28 sep-21 kl 14:42 »
DennisCA, intressant, här är det hart när omöjligt att hitta färskt fläsk (frånsett karré och liknande) som inte är saltat, rimsaltat går inte att grilla i ugn, (det blir i allafall konstigt de gånger jag försökt).
Det har irriterat mig många gånger då man glad i hågen äntligen hitta fläsk som ser bra ut, sedan visar det sig att det likt förbenat ändå är saltat så allt blir hundmat när man lagar till det.  :D

Слава Україні! Героям слава!

Förenklar man någonting för mycket så blir det till slut helt obegripligt.

javill

  • Inlägg: 11372
    • Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Färskt skivat sidfläsk
« Svar #4 skrivet: 28 sep-21 kl 14:56 »
Här har de färskt skivat fläsk på Ica Maxi. Jättegott som stekfläsk till bruna bönor.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Skogsvilde

  • Inlägg: 16890
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Färskt skivat sidfläsk
« Svar #5 skrivet: 28 sep-21 kl 15:16 »
Vill man ha in en speciell produkt i den lokala butiken så är det bara att fråga dom om det.
Vet dom inte vad kunderna vill ha så kan dom inte heller ta ett beslut att ta in det.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

 

Nordic Vargtand

  • Inlägg: 3645
    • Hälsingland
SV: Färskt skivat sidfläsk
« Svar #6 skrivet: 28 sep-21 kl 15:38 »
Jag har frågat efter ädelost på storpack, men alltid fått svaret att de inte kan ta in det här.
Слава Україні! Героям слава!

Förenklar man någonting för mycket så blir det till slut helt obegripligt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

439 gäster, 2 användare
xaelanar, javill

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser