Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ha utegrisar nära en väg  (läst 1381 gånger)

Tossefarmors

  • Inlägg: 256
    • Dalsland
    • tossefarmors gotlandskaniner
ha utegrisar nära en väg
« skrivet: 26 dec-20 kl 16:28 »
Jag funderar på att skaffa linderödssvin, men det enda stället som jag kan ha dem är nära en länsväg. Det finns även mycket med vildsvin runt om nära hagen. Är det något jag behöver tänka på, när jag skall ha hagen placerad nära vägen?

Skogsvilde

  • Inlägg: 16953
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: ha utegrisar nära en väg
« Svar #1 skrivet: 26 dec-20 kl 19:40 »
Ser inga problem med det annat att det behöver stängslas eller motsvarande på ett betryggande sätt.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14450
    • Östergötland
SV: ha utegrisar nära en väg
« Svar #2 skrivet: 26 dec-20 kl 19:52 »
Jag skulle nog sätta extra starka trådar och stolpar mot vägen. Inte så mycket för de egna grisarna, utan mer att de som rör sig över vägen kan ha bråttom och se sig dåligt för när de kommer till ditt stängsel.

Vildsvin är ju alltid ett problem, vid brunst är de mer motiverade att korsa eltråden.

MickeMård

  • Inlägg: 1704
  • Allt åt alla.
    • Östergötland
SV: ha utegrisar nära en väg
« Svar #3 skrivet: 26 dec-20 kl 20:45 »
Jag skulle inte vara orolig för vägen. Grisar är inte så rymningsbenägna. Gäller mer att se till så inte vildsvinen tar sig in. Där har jag inga erfarenheter dock.
Utan landsbygden finns ingen stad. Utan staden finns bara landsbygd.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

537 gäster, 5 användare
ärt, bmr, fri, Hans Hultén, mommo

* Forum

* Om tidningen Åter



- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser