Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur länge ska jag vänta?  (läst 1333 gånger)

Lantflicka

  • Inlägg: 2
    • Skåne
Hur länge ska jag vänta?
« skrivet: 06 mar-21 kl 23:16 »
Jag har två dräktiga getter som ska killa vilken dag som möjligt. Jag kollade till dem 22.30 och då höll den ena på att krysta. Det har ännu inte hänt något mer. Hur länge ska jag vänta?

 

skräptanten

  • Jane of all trades
  • Inlägg: 3918
  • Självhushållare på svennebanan-PRAO
    • Småland
SV: Hur länge ska jag vänta?
« Svar #1 skrivet: 07 mar-21 kl 10:59 »
Jag hoppas allt gick bra! Har inget hänt när geten krystat en timme är det läge att ingripa, men det är ju så dags att skriva det nu.
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.

Lantflicka

  • Inlägg: 2
    • Skåne
SV: Hur länge ska jag vänta?
« Svar #2 skrivet: 09 mar-21 kl 19:15 »
Jadå, allt gick bra två små kom bara precis efter 23.30. 10 timmar senare kollade och andra geten, även hon med två små. Alla är friska och mår bra! Men har dock en följd fråga, hur vet jag om det har blivit get eller bock killingar?

skräptanten

  • Jane of all trades
  • Inlägg: 3918
  • Självhushållare på svennebanan-PRAO
    • Småland
SV: Hur länge ska jag vänta?
« Svar #3 skrivet: 21 mar-21 kl 13:11 »
Härligt att höra  :D !

Har du lyckats könsbestämma dem än? Lyft upp dem och titta under svansen; en liten bock har analöppning och en pung lite längre ner mot magen, en get har analöppning samt en slidöppning precis under. Observera att små spenar har båda könen, så det säger ingenting!
Vill man göra det lätt för sig kan man titta hur de kissar, en bock kissar ståendes och det rinner ut under magen, en get niger ner med bakbenen och kissar.
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

366 gäster, 4 användare (1 dolda)
xaelanar, Tiomilaskogen, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser