Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Småland 100-150 kvm sökes utanför Kalmar för hampaodling.  (läst 388 gånger)

Stabo

• Lycka är allas vår födslorätt!
    • Västergötland
Småland 100-150 kvm sökes utanför Kalmar för hampaodling.
« skrivet: 16 aug-21 kl 15:17 »
Hejsan!

Jag hade tänkt odla lite hampa, men fick nej från länsstyrelsen när jag frågade om jag fick odla på min balkong.

Då jag inte själv har någon mark att odla på, tänkte jag höra om någon här kan hyra ut en liten plätt för hampaodling?

Jag använder hampa för att tillgodogöra mig alla nyttigheter den besitter, men främst för CBD.
Min plan är alltså att odla för blommornas skull, som sedan ska torkas och kureras.

Att odla hampa är helt lagligt, så länge man håller sig till de regler som är satta, och självklart kommer alla tillstånd och liknande finnas, så ägaren av marken kommer inte behöva vara orolig för att odlingen skulle vara olaglig.

Jag vet inte vad man skulle kunna tänkas betala för att odla på en så liten plätt, men om du har en plätt till uthyrning så kan vi nog komma överens om något.

Anledningen till att jag vill odla är för att CBD är väldigt välgörande för mig, och för tillfället köper jag hampablommor och använder mig av. Dock känns det väldigt dumt att köpa blommor från Spanien eller Italien, när man lika bra kan odla själv här hemma i Sverige. Dessutom är hampablommor löjligt dyrt att köpa...

Hör av dig om du tror du har något som passar ändamålet!
Allt gott!

//Patrik
Bakom molnen lyser alltid solen!
www.djurratt-veganism.blogspot.com

bokeliden

• Västergötland
SV: 100-150 kvm sökes utanför Kalmar för hampaodling.
« Svar #1 skrivet: 16 aug-21 kl 21:34 »
tyvärr bor jag inte i närheten av dig, bor nära kungsbacka.men..... Alla ni som bor i närheten, cbd är kroppens egen sköterska, sen 6 miljoner år har vi receptorer för det, vetenskapligt bevisat att minst 105 sjukdomar blir bra! Så... hyr ut, var inte rädd, hampa är cannabis men inte marijuana, en himla skillnad
jag är inte konsekvent, gillar inte konsekvenser....

Dela detta:

* Inloggade just nu

237 gäster, 2 användare (1 dolda)
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser