Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilken sorts fog i dörr/fönsterkarmar  (läst 982 gånger)

Ponteolelle

  • Inlägg: 2
    • Finland
Vilken sorts fog i dörr/fönsterkarmar
« skrivet: 13 maj-20 kl 13:06 »
Skall göra dörr/fönsterkarmar till nybygget själv, men vilken sorts fog rekommenderas?

Landet

  • Inlägg: 803
    • Västerbotten
SV: Vilken sorts fog i dörr/fönsterkarmar
« Svar #1 skrivet: 13 maj-20 kl 13:11 »
Skall göra dörr/fönsterkarmar till nybygget själv, men vilken sorts fog rekommenderas?
Var ska du foga? I hörnen/skarvarna? Brukar inte vara fog där vad jag har sett. Kanske att någon tillverkare lägger silikon men verkar ju dumt om du tillverkar själv och kan skarva det så det blir tätt ändå

Ponteolelle

  • Inlägg: 2
    • Finland
SV: Vilken sorts fog i dörr/fönsterkarmar
« Svar #2 skrivet: 13 maj-20 kl 13:17 »
Fogarna i hörnen, har kollat på riktigt gamla karmar, där fanns ingen infästning alls...tänkte mej kanske någon form av tapp eller dyligt...

TW

  • Inlägg: 2684
    • Finland
SV: Vilken sorts fog i dörr/fönsterkarmar
« Svar #3 skrivet: 13 maj-20 kl 20:49 »
Tapp och slits behöver det vara om det skall bli stadigt. Förr sinkade de ihop hörnen men det är inte nödvändigt att vara så grundlig.
Bor redan på landet men drömmer om ett eget litet hus......
Timmerman och snickare och byggnadsingenjör och gör-det-självare. Gör väldigt mycket av litet men kan inte göra allt av ingenting.
Antifacist.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

427 gäster, 2 användare
torbjorn, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser