Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fryskartonger  (läst 308 gånger)

JS

Fryskartonger
« skrivet: 27 sep-24 kl 13:10 »
Hittade för några år sedan små fryskartonger som var otroligt nätta och lättanvända. Det är som vanliga tunna kartonger med en vattentät papppåse inuti. De kommer ovikta så tar nästan ingen plats alls innan de används och väl hopvikta är de perfekt kvadratiska så de staplar bättre än de flesta plastburkar i frysen.

Nu hittar jag inget liknande när jag googlar. Finns det fortfarande och i så fall var?

Själv är bäste dräng

• Östergötland
SV: Fryskartonger
« Svar #1 skrivet: 27 sep-24 kl 14:49 »
Kan ju vara så att de är impregnerade med PFAS och fått säljförbud.

Jag vakuumförpackar en hel del i plastpåsar, och funderar på att frysa in de som går i en yttre form för att få till en förvaringsvänlig form. Alltså en form just vid infrysning.

Be

• Finland
SV: Fryskartonger
« Svar #2 skrivet: 27 sep-24 kl 17:58 »
Såg någonstans tips att använda de där korkförsedda kartongerna för mjölk och liknande, de har ju ytskydd inuti. Klipper itu och använder nedre delen som burk att fylla på och övre delen som lock. (Fryser man in t.ex. bär kan man sedan ta av korken och hälla ut direkt istället för att sära på hela burken.) Borde gå att packa tätt intill varandra i alla fall.
Ingen människa är illegal

Dela detta:

* Inloggade just nu

588 gäster, 1 användare
eremit1

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser