Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  FOTOTRÅD - Skapat i trä  (läst 52667 gånger)

von tratt

  • Inlägg: 1748
    • Skåne
SV: FOTOTRÅD - Skapat i trä
« Svar #220 skrivet: 16 mar-22 kl 20:01 »
Mindre bra foto och halvbra bänk, men rolig innehållsdeklaration: sidorna är från skrotad garderob, två delar, den välvda och dess maka, är rester efter akvarielock. Stödpinnarna är från mosad skohylla och bräderna ovanpå är av hittad ribbotten. Jo och en bra att ha-hittad fyrkantstång sitter där också; det blev lite klent annars pga kom på för sent att det visst var ett element i vägen, ficks såga bort lite. Bänken måste stå dikt mot väggen (inga bakben).
« Senast ändrad: 16 mar-22 kl 20:15 av von tratt »
Jag bor i lägenhet så jag är inte trovärdig.

anne-li

  • Inlägg: 2191
  • Vegan (en etisk fråga) ekologi-klimatsmarta val!
    • -
SV: FOTOTRÅD - Skapat i trä
« Svar #221 skrivet: 17 mar-22 kl 10:33 »


Mindre bra foto och halvbra bänk, men rolig innehållsdeklaration: sidorna är från skrotad garderob, två delar, den välvda och dess maka, är rester efter akvarielock. Stödpinnarna är från mosad skohylla och bräderna ovanpå är av hittad ribbotten. Jo och en bra att ha-hittad fyrkantstång sitter där också; det blev lite klent annars pga kom på för sent att det visst var ett element i vägen, ficks såga bort lite. Bänken måste stå dikt mot väggen (inga bakben).

Jag gillar själva träbitarna (den hittade botten)!
Praktisk och spekulativ möbel i badrummet?
A free spirit-independent straight female som älskar livet!
Sko-storlek 42!

von tratt

  • Inlägg: 1748
    • Skåne
SV: FOTOTRÅD - Skapat i trä
« Svar #222 skrivet: 17 mar-22 kl 17:21 »
Ja, träbitarna är bäst. Spekulativ vet jag inte just. Men praktisk; det visade sig att växterna trivdes bra där och det var lite opraktiskt innan. (Fast egentligen ville jag kanske bara bygga nåt).
Jag bor i lägenhet så jag är inte trovärdig.

Berberis

  • Inlägg: 1596
    • Närke
SV: FOTOTRÅD - Skapat i trä
« Svar #223 skrivet: 17 mar-22 kl 17:57 »
Det är väl ingen match att uppfinna 2 bakben! För ifall någon gäst sätter sig på bänken.
Annars är det himla bra med återanvändning av diverse detaljer (halvbra blir därmed helbra).

von tratt

  • Inlägg: 1748
    • Skåne
SV: FOTOTRÅD - Skapat i trä
« Svar #224 skrivet: 17 mar-22 kl 20:01 »
Den är inte i sitthöjd :-)
Jag bor i lägenhet så jag är inte trovärdig.

Berberis

  • Inlägg: 1596
    • Närke
SV: FOTOTRÅD - Skapat i trä
« Svar #225 skrivet: 18 mar-22 kl 18:28 »
Den är inte i sitthöjd :-)
Då är den perfekt!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

762 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser