Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tystgående urverk till väggklocka  (läst 3482 gånger)

Nina W

  • Inlägg: 3987
    • Värmland
Tystgående urverk till väggklocka
« skrivet: 31 okt-17 kl 11:42 »
Jag tänker göra en egen väggklocka och söker ett urverk som inte tickar alltför högt. Klockan ska bli stor så diametern -från nio till tre på klockan, ska inte vara mer än max 15 cm. Är det någon som vet vart man kan köpa det?

Pettson2

  • Inlägg: 200
    • Skåne
SV: Tystgående urverk till väggklocka
« Svar #1 skrivet: 31 okt-17 kl 12:51 »
Clas i sjön (Clas Ohlsson)
"Jag vill mycket som jag helst skulle vilja att jag inte ville". Hjalmar Söderberg.
Men ibland vill jag ändå...

knöcklan

  • Inlägg: 5143
  • Strö salt på stjärtfjädrarna
    • Dalarna
SV: Tystgående urverk till väggklocka
« Svar #2 skrivet: 05 nov-17 kl 10:36 »
Clas i sjön (Clas Ohlsson)
Ja Claes i sjön har en billig variant i plats (i många färger) för ca 99:- pix.  Jag har köpt flera pga det "steglösa" urverket.  Tyvärr har jag inte lyckats att få loss det och sätta det på en trevligare urtavla. Visarna på Claes i sjön är långa, minutvisaren 13 cm och timvisaren 9 cm. men veka.   

Ikea har kommit med en liknande billigt ur  i plast.  Att få tag i separat steglöst urverk är svårare och dyrare men nu när efterfrågan ökar borde man göra en ny förfrågan hos han i sjön.   
Dialog förändrar mig och världen. mig ???  Insh'allah och tyga håller siddu
Det som är för allvarligt för att skämta om är inte heller värt att tas på allvar. En förutsättning fördemokrati

knöcklan

  • Inlägg: 5143
  • Strö salt på stjärtfjädrarna
    • Dalarna
SV: Tystgående urverk till väggklocka
« Svar #3 skrivet: 11 jan-18 kl 16:29 »
Jag tänker göra en egen väggklocka och söker ett urverk som inte tickar alltför högt. Klockan ska bli stor så diametern -från nio till tre på klockan, ska inte vara mer än max 15 cm. Är det någon som vet vart man kan köpa det?
Nina hur gick det ?  jag tror att vi är flera som vill ha ljudlös förflyttning av visarna runt "navet"   ;)
Dialog förändrar mig och världen. mig ???  Insh'allah och tyga håller siddu
Det som är för allvarligt för att skämta om är inte heller värt att tas på allvar. En förutsättning fördemokrati


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

570 gäster, 7 användare (3 dolda)
xaelanar, Caroline Carlsson, reimersro, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser