Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  försvunna kalkoner  (läst 2506 gånger)

Carina

  • Inlägg: 13
    • Västerbotten
försvunna kalkoner
« skrivet: 27 jun-15 kl 11:26 »
I morse när vi kom ner till den plats vi har våra kalkoner (10 st) så hittar vi bara 4 st. En del fjädrar på olika platser, men inte särskilt många. Tillslut hittar vi en kalkon halvt uppäten av troligtvis någon fågel, men de resterande 5 är borta. Vad kan det vara för nått djur som tagit dom? Det som är konstigt att vi inte hittar dom övriga fem. Är det någon som kan tipsa om vad det kan vara?

Med vänlig hälsning carina
Carina

kurt

  • Inlägg: 3488
SV: försvunna kalkoner
« Svar #1 skrivet: 27 jun-15 kl 11:31 »
Grovt sett brukar man kunna se om det är rovfågel eller däggdjur genom att se hur fjädrarna dragits ur. Rovfåglar drar just ur fjädrarna medan däggdjur mera biter av fjädrar. Kan de andra ha blivit skrämda så att de kan ha rymt?

Luff

  • Inlägg: 998
    • Västergötland
SV: försvunna kalkoner
« Svar #2 skrivet: 27 jun-15 kl 12:17 »
Tycker inte alls det är konstigt att ni inte hittar dom - det är ju kalkoner. Om dom har gömt sig och inte är uppätna så ligger dom säkert och trycker lääänge och sen är dom så vimsiga att dom inte hittar hem. Ut o leta, har ni ingen hund som ställer fågel i er närhet?

Mina år med kalkoner säger mig att det är bland de mest knasiga djur man kan ha. Ingen hemma liksom.
//Luff


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

551 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser