Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Östergötland -'*'*'*'- 40-årig man söker kvinnlig livskamrat -'*'*'*'-  (läst 925 gånger)

Skaparsjäl

• Östergötland
Östergötland -'*'*'*'- 40-årig man söker kvinnlig livskamrat -'*'*'*'-
« skrivet: 06 aug-23 kl 15:20 »
I sydöstra Östergötland, där havets vatten sedan urminnes tider tålmodigt sköljt de låglänta klipphällarna lena, och där bronsålderns folk lät gravlägga sina hädangångna under rösen så nära himlen man kunde nå. Än idag tronandes på de höga bergens toppar, som en tyst vittnesbörd över levda jordeliv, nu beskådat i ett landskap som i all övrig myckenhet förändrats genom årtusenden av förfluten tid. Där bor jag, i det onekligt natursköna Valdemarsvik

Vem är då jag? - En 40-årig man som kommit långt i självmedvetenhet på sin inre resas vandring, och har sett mycket av just mig själv likväl som människan i stort genom nära möten med andra. Ömsom hukat under livets slagregn, och ömsom även åtnjutit dess livgivande sol lyckligtvis. Livets olika "väderlekar" har förstås varit del av allt som låtit mig växa. Med det sagt förutsätts det att även DU bär på utvecklad ödmjukhet, självinsikt, självrespekt liksom motsvarande respekt gentemot andra, känslomässig intelligens, expressiv förmåga, öppenhet att samtala om allt och har närmare till kärlek än till hat. Förmåga till abstrakt tänkande, grundläggande tillit, mod att vara sårbar, längtan efter att mötas i delad närhet på alla plan och inte minst en stor portion humor är också fina förutsättningar. Annars kan vi nog ha svårt att lyckas finna så mycket väsentligt gemensamt.

I lite ytligare och mer sakliga termer är jag idag boendes i lägenhet, har ett kreativt deltidsjobb och skapar även en hel del på fritiden. Målar, illustrerar, skriver och spelar gitarr, vilket inte sällan även varvas med ett intresse för film och musik. Vad det beträffar det sistnämnda så är spannet förhållandevis stort då jag uppskattar mycket ända från visor till thrashmetal. Jag tycker för övrigt om att laga mat (även att det ibland kan vara smått tråkigt att laga till enbart sig själv) och anser att ett rent hem är en dygd, hos mig hopar sig alltså inte dammråttor, stänk av matrester eller förlupna strumpor i vrårna. Beträffande mat så äter jag kött och har inte för avsikt att sluta med det, därtill dras jag med lasten att snusa. Vidare att säga har jag en sund och måttlig relation till alkohol, vilket även du definitivt förutsätts ha.
Jag har en son som snart är vuxen, vilken endast är hos mig enstaka helger numer då han pluggar och bor i annan kommun. Och kanske har du själv barn, men definitivt inga krångliga eller livsförsvårande förhållanden till något ex.

Till mitt yttre att nämna är jag 173 lång och att betrakta som normalbyggd. Då det kommer till den främsta av mina väldigt få fysiska preferenser så är den jag söker högst sannolikt normalviktig. . Jag sticker inte under stol med att både inre och yttre attraktion är lika viktigt för mig, även att det "synergiskt" visst bär vartannat då verklig kemi finnes. (Vid intresse kommer jag givetvis att uppvisa bild på mig själv, vilket naturligtvis även förväntas i retur)

Min framtidsdröm är verkligen inte att bo i lägenhet, men då livet ter sig så för närvarande så gör jag det bästa av det och vårdar mina krukväxter så ömt mina gröna fingrar förmår. Min dröm och vision är att bo i ett gammalt torp i skogen, och ha grannar på lagom distanserat avstånd. Där ser jag framför mig en trädgård med knotiga gamla fruktträd och utrymme nog att anlägga rabatter med gamla ros-sorter och övriga kulturväxter intill, humle klängandes på störar och så förstås ett ört- och kryddland samt en större yta för bland annat sallad, dill, lök och inte minst potatis. Allt omgärdat av välbevarade bodar och uthus som kan inrymma allt från konstateljé, enkel verkstad för trä- och smideshantverk till förråd. Och så ett hönshus förstås.
Jag vet inte alls ännu var denna plats ligger, men saktmodigt har jag försökt spara så gott jag kunnat till detta som ropar i blodet. Kanske föreställer jag mig att det är här i någorlunda närhet, eller kanske är det något lite längre bort... Något försvårande i sammanhanget är ju att jag lever utan kortkort (har aldrig haft), men å andra sidan har jag trots det lyckats bo i hus förr.
Jag ser det ideala i att kunna bo, leva och verka samman under största omsorg och samförstånd, och så gärna på en plats enligt denna beskrivning. Särskilt då jag aldrig slutat och hoppats och tro på att finna det stora i välmående och verkligt hållbar tvåsamhet. Jag ser det stora i det enkla och har heller ingen längtan efter att resa för att se världens alla hörn.

Nåväl, varmt välkommen att höra av dig om ovanstående känns att resonera fint med dig! Allt gott! / M
« Senast ändrad: 06 aug-23 kl 22:02 av Skaparsjäl »

Skaparsjäl

• Östergötland
SV: -'*'*'*'- 40-årig man söker kvinnlig livskamrat -'*'*'*'-
« Svar #1 skrivet: 01 sep-23 kl 13:48 »
Jag kanske bör förtydliga att det föreligger ett insmuget stavfel i sista styckets nedre del, särskilt som att jag nu inte kan redigera texten.
"Kortkort" var egentligen menat att stavas "körkort".
(Dock gör inte stavfelet det hela mindre sant alls på något vis, för kortkort har jag faktiskt heller aldrig haft  ;D )

Dela detta:

* Inloggade just nu

335 gäster, 4 användare
xaelanar, Hönshjärna, Nina W, per.martinsson

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser