Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur kommer man in i brevdussporten egentligen?  (läst 3367 gånger)

Snorgrodan

  • Inlägg: 1
Hur kommer man in i brevdussporten egentligen?
« skrivet: 23 okt-22 kl 00:29 »
Hej!
I nuläget kan jag själv inte ha några duvor men det är en dröm för framtiden och tills dess skulle jag vilja lära mig så mycket som möjligt men upplever det hela som väldigt förvirrande och svårt att hitta info om hur saker och ting går till. Hemsidorna jag hittat ger mig bara mer huvudbry. SBF har någon broschyr där det uppmuntras till att börja med brevduvor men inget om hur det egentligen går till. Känns som om det är en sport som kräver kontakter för att börja med men jag kanske uppfattat det fel?

Tänkte att det kanske skulle vara bra att gå med i någon förening och gå på möte, men det är förbund, föreningar, klubbar och distrikt i en salig röra och jag förstår tyvärr ingenting. Hur hänger det ihop? Kunde hitta info vart och när västsvenska förbundet håller årsmöte i Mölndal men sen fanns det ingen mer info. Kan man bara gå dit eller behöver man vara medlem? Och hur sjutton blir man i så fall det? 

 

Skogsvilde

  • Inlägg: 16933
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Hur kommer man in i brevdussporten egentligen?
« Svar #1 skrivet: 23 okt-22 kl 16:28 »
Man kontaktar de som sysslar med det.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

324 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser