Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ridgeback  (läst 1173 gånger)

Bokdungen

  • Inlägg: 436
    • Skåne
    • Bokdungen.se
Ridgeback
« skrivet: 27 apr-10 kl 18:50 »
Funderar på att skaffa hund och ridgebacken är en av de raser vi har funderat på. Därför är vi intresserad av att hälsa på någon som har ridgeback så att vi kan se hur de är i verkligheten. Det vi läst om dem verkar passa oss bra i alla fall.

Är det någon av er som har erfarenhet av rasen och som vill dela med er av positivt/negativt?  :D

esten

  • Inlägg: 2324
    • -
SV: Ridgeback
« Svar #1 skrivet: 27 apr-10 kl 19:05 »
Det finns en mycket duktig och seriös uppfödare i Gävle-Söderhamn-Bollnäs omr , som tar emot folk som är intresserade .
Hon har också kurser för nyblivna valpköpare och de som är intresserade av att träna lite längre .
Kommer dock inte ihåg namn , men kennelklubben bör kunna hjälpa , finns ingen annan uppfödare i det området vad jag vet .

Jag vet inte riktigt var ni bor men jag är säker på att hon har tid att hjälpa och svara på frågor i telefon också .

Vad jag vet om rasen så är det inte en första hund , men med ett lugnt och trevligt temperament om den bara får den motion och stimulans den behöver som med de flesta hundar .

Hon tar även mot problemhundar och har varit på lokalradion vid ngt tillfälle och svarat på frågor .

Bokdungen

  • Inlägg: 436
    • Skåne
    • Bokdungen.se
SV: Ridgeback
« Svar #2 skrivet: 27 apr-10 kl 19:26 »
Vi bor i Skåne  :-[.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

321 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser