Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lohman med öppen näbb??  (läst 731 gånger)

Raffe74

  • Inlägg: 1
    • Östergötland
Lohman med öppen näbb??
« skrivet: 19 jun-21 kl 12:48 »
Hej alla!

Jag har läst tillbehör från på detta forum o fått bra tips och idéer,  så nu blev även jag medlem här!

Vi har en mindre flock bruna lohmans,  härliga höns som lägger bra med ägg, KUL

MEN, nu har jag noterat att en höna har svårt att få ihop näbben av nån anledning,  näbben är öppen typ 5-7mm, hon får i sig vatten och mat med lite annan teknik, hon kan lixom inte picka som dom andra hönsen upplever jag, hon visar ett gott allmäntillstånd o ser pigg o glad ut.

Hon har inga problem att öppna näbben helt. Förstår inte vad detta beror på????

Hon känns lite kraftlös i näbben,  höns kan ju nypa till lite.

Nån med tips,tankar,idéer?

Tack!

 

Tossefarmors

  • Inlägg: 256
    • Dalsland
    • tossefarmors gotlandskaniner
SV: Lohman med öppen näbb??
« Svar #1 skrivet: 20 jun-21 kl 10:20 »
Hur länge har du haft henne? Det kan ju vara något som hon levt med hela tiden. Hon har ju utvecklat en teknik med att äta och dricka. Låt henne hänga med så länge som det fungerar. Märker du att det blir förändrat, kanske du får överväga att ta bort henne.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

578 gäster, 3 användare
xaelanar, malle h, kretslopp

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser