Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nybörjarfrågor  (läst 2885 gånger)

fishfinder

  • Inlägg: 106
  • Please don´t feed your fears
    • Småland
    • www.sjoviksfriskvard.se
Nybörjarfrågor
« skrivet: 05 feb-16 kl 15:20 »
Hallå
Vi behöver lite hjälp med kalkonfrågor.
Vi funderar på att skaffa kalkoner för slakt. Vi har ett 15-tal höns sen innan.
De går fritt i trädgården för det mesta när vi är hemma och i inhägnad hönsgård med nät-tak annars.
Vår plan är att köpa kycklingar på våren som får ha ett bra liv över sommaren för att sedan åka i grytan på senhösten.
Jag undrar...
Kan 4-6 kalkonkycklingar bo hos hönsen under "kycklingtiden" när de behöver värmelampa o så.
Har fått för mig att de kan smitta varandra med något?
Om det är så, kan de inte ens gå tillsammans i trädgården? Vi har ovaccinerade djur o vill fortsätta så...
Om de behöver eget skjul o gård o vi inte behöver vinterbonat räcker väl dragfritt o torrt? typ skjul.
Behöver dom mycket mer foder än betet, gräs/sly/sumpmark/nässelbestånd/lite skog är det runt höns-/kalkongården.
Tacksam om nån kan hjälpa mig här!
/ Magnus
Vad du gör, gör fullt och helt. Icke styckevis och delt!

fishfinder

  • Inlägg: 106
  • Please don´t feed your fears
    • Småland
    • www.sjoviksfriskvard.se
SV: Nybörjarfrågor
« Svar #1 skrivet: 28 apr-16 kl 18:58 »
Ingen kalkonguru som kan hjälpa oss lite??? :)
Vad du gör, gör fullt och helt. Icke styckevis och delt!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

809 gäster, 5 användare (2 dolda)
Anna 123, Rodgar Den Frie, Bortan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser