Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Var hitta bärbuskar?  (läst 352 gånger)

Var hitta bärbuskar?
« skrivet: 03 jul-22 kl 16:54 »
Hej, jag är ny på forumet och nybliven kolonist. Kan  någon här inne tipsa mig om var jag kan få tag i bärbuskar nu när alla handelsträdgårdar i Helsingborg med omnejd slagit igen. Åtminstone de jag känner till.  Finns det någon kvar där det går att hitta buskar med kvalitet och personal med kunskap?

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Var hitta bärbuskar?
« Svar #1 skrivet: 03 jul-22 kl 19:08 »
Plantagen i Rydebäck borde ha bärbuskar.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Tångräkan

• Åland
« Svar #2 skrivet: 04 jul-22 kl 18:11 »
Kolla med kolonigrannarna om de kan avvara någon planta, göra avläggare eller ta sticklingar. Vinbär, björnbär, krusbär och blåbärstry är jättelätt att föröka och hallon bildar rotskott som är bara att gräva upp. Du kan börja med en buske och få hur många du vill med tiden. Det går förstås också att köpa på nätet men nu i hettan skulle jag inte försöka mig på det.
Var dig själv, alla andra är redan upptagna.

Bokesliden

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 06 jul-22 kl 11:42 »
Blomsterlandet i Rydebäck har rea på vinbärsbuskar och blåbärsbuskar just nu. Kostar 29.90 kr styck. Igår fanns det i alla fall ett 30 tal av vardera kvar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

283 gäster, 4 användare (1 dolda)
Gina K. Lötberg, Rolle 007, javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser