Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Flytta stora stenar på sin tomt?  (läst 5695 gånger)

byabin

  • Inlägg: 7
    • Uppland
SV: Flytta stora stenar på sin tomt?
« Svar #40 skrivet: 30 jan-22 kl 22:47 »
Har beställt spräckkilar av HME Tools (som länkas ovan) för några år sedan, bra service och snabb leverans.

Svart

  • Inlägg: 594
  • tills jag hittar något mörkare
    • Västergötland
SV: Flytta stora stenar på sin tomt?
« Svar #41 skrivet: 31 jan-22 kl 09:35 »
Gräv runt stenarna, stick in ett järnspett (förhoppningsvis går det att hitta på loppis om du inte har) och lägg en mindre sten eller ett vedträ under så du med hävarm kan lyfta första stenen en bit. In med småsten och vedträn under stenen (akta fingrarna och ha dem aldrig under stenen för precis då halkar nämligen gärna spettet och du klämmer dig) så kan du ta nytt ta med spettet.

Hävarm är kanonbra. Det går långsamt så ta god tid på dig. Det du förlorar i hastighet vinner du i kraft :)

/Exilbleking. Sten SKA upp ur marken och läggas på hög.
Idag har jag inte sett en enda fotgängare som saknade reflex. Tänk på det.

fri

  • Inlägg: 2547
  • Fråga inte om du inte vill veta
    • Östergötland
SV: Flytta stora stenar på sin tomt?
« Svar #42 skrivet: 06 apr-22 kl 22:51 »
/Exilbleking. Sten SKA upp ur marken och läggas på hög.
Jag trodde det västgötska påverkat såpass att du dessutom vill krossa dem och sälja dem...
"Du kan inte alltid stanna i din egen hörna av skogen och vänta på att andra ska komma till dig.
Du måste gå till dem ibland också"


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

727 gäster, 2 användare
Hokuspokus, Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser