Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skadad näbb 1 veckas kyckling - bild  (läst 1138 gånger)

Solängen

  • Inlägg: 4
    • -
Skadad näbb 1 veckas kyckling - bild
« skrivet: 31 maj-21 kl 21:26 »
Vår lilla kyckling kom i vägen för en äldre och ovandelen av näbbens övre del är bortbruten/lossnat till näsan ser det ut som.
Någon med erfarenhet av liknande skador och om/hur det läker?
Det ser ut som att hon kan äta och dricka men hon är klart trött och medtagen :-(.

Permission

  • Inlägg: 1004
    • Uppland
SV: Skadad näbb 1 veckas kyckling - bild
« Svar #1 skrivet: 01 jun-21 kl 11:42 »
Jag skulle ta bort den, med anledning av att du inte vet hur det kommer bli  framtiden.
Chansen finns att det kommer bli bra men också en stor risk att den kommer få en missbildad näbb när den är skadad så långt in mot näbbroten.

Efwa

  • Inlägg: 283
    • Uppland
SV: Skadad näbb 1 veckas kyckling - bild
« Svar #2 skrivet: 01 jun-21 kl 15:04 »
Jag svarar samma som permission. Det kan orsaka stort lidande nu utan att du vet om det blir bättre och det kan orsaka lidande även när den är lite större.
Det är vår skyldighet att inte låta djur lida i onödan och i detta fall tycker jag personligen att det är i onödan då man får lika många ägg av en frisk individ.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

405 gäster, 5 användare (1 dolda)
tuslus, ärt, von tratt, Anders Flix

* Forum

* Om tidningen Åter



- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser