Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hunduppfödare som inte vaccinerar och enbart ger färskfoder ?  (läst 1731 gånger)

peo

  • Inlägg: 2
    • Västerbotten
Söker ny sällskapshund, och nu 10 år klokare än förra gången är jag mer noggrann med hur hunden vaccinerats och vad för sorts foder som getts.
Har säkert för höga krav, och "alla" uppfödare är för manipulerade av läkemedelsindustrin (och dess förespråkare) för att ha vågat gå sin egen väg.

Abcoluta krav:
inga vaccinationer minst 5 generationer bakåt i tiden (rester från vaccin hänger med mycket längre än så, men det får "duga")
(senaste hunden hade ett antal vaccinskador i form av läckor på huden, och även det sista som blev orsak till avlivning skulle jag vilja kalla för övergående vaccinskada)

ingen avmaskning minst 5 generationer

5 generationer som enbart fått färskmat/BARF (+ om det kommer från verkligt färsk råvara, som alrig varit fryst, dubbel+ om hundarna själv fått jaga egenuppfödd färskföda)

That's all.. kanske inte så orimliga krav...

skogaliten

  • Inlägg: 1288
    • -
Varför vill du inte att hundar ska få rimlig hälsovård?

peo

  • Inlägg: 2
    • Västerbotten
Varför vill du inte att hundar ska få rimlig hälsovård?

Vaccin:
Framgick det kanske inte att jag vill att hundar ska slippa få främmande ämnen injicerade i sig (vacciner innehåller massa "nyttiga" och "helt ofarliga" saker som omdöpt kvicksilver, formaldehyd, aluminium m.m) ? Djursjukvård är precis som människosjukvård.. det handlar om att vårda sjukdomarna för att göda läkemedelstillverkarna.

Veterinärens huvudsakliga uppgift ska vara att vara "mekaniker", undersöka och reparera om nödvändigt, annars hjälpa djuret och djurägaren till bra självvård.

Kost:
Hitta ett djur i naturen som bränner sin mat... förutom människan ... Det finns inget hälsotänk i att ge hunden foder med 50% torkade kolhydrater.

Avmaskning:
Det finns utförda experiment som visar att avmaskning inte behövs. Det tar längre tid att bli av med ev. parasiter, men resultatet blir ett bättre hälsotillstånd för duret.

Besksöta

  • Inlägg: 82
    • Ångermanland
Jag hoppas verkligen att du är ett skämt.

torpjens

  • Inlägg: 2372
  • Vi lever på naturens villkor
    • Södermanland
 (:)  Tråden ej självhushållningsrelaterad och handlar om aktiv vanvård av djur. Låses. /Torpjens
Problemet är inte att makt korrumperar, det är att de korrumperbara söker makten.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

443 gäster, 1 användare
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser