Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Flytta till landet.  (läst 14433 gånger)

Skogsvilde

  • Inlägg: 16939
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Flytta till landet.
« Svar #40 skrivet: 04 jan-15 kl 10:27 »
Tvärtom, det behövs inte på landet eftersom det inte finns några poliser där. Går lika bra att köra utan  (:)

Har du inte gjort erfarenheten att det kan vara tvärtom?
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

jörmundur

  • Inlägg: 459
    • Medelpad
SV: Flytta till landet.
« Svar #41 skrivet: 04 jan-15 kl 11:35 »
det bästa mot mörker är en hund i mitt tycke! en trogen vän som alltid kan följa med överallt om man måste ut i nattmörkret i december o hämta ved.

det enda som jag finer jobbigt just nu är att jag inte har grannar eller vänner i närhete. sen blir man ju beroende av bil ock snöplogning.
bästa vore väl om du kan få provbo en månad eller två..
Bor på en gård med dotter, Älskar skog o åker. pysslar med smide,Timmring, hantverk, slöjd, choklad,, Vänner, Hundar, Höns, vatten o naturen.....
God mat, musik, valmet 604, lite odling.
http://www.youtube.com/watch?v=vC_c87xJwvc

Ett svart får

  • Inlägg: 9921
    • Bohuslän
SV: Flytta till landet.
« Svar #42 skrivet: 04 jan-15 kl 11:41 »
Hundar äter en massa så det blir mycket svårare att bli självförsörjande med en sådan. Går ju inte att mata den med potatisskal och morotsblast direkt... Enklare då att skaffa en stor pistol för att få känna trygghet i mörkret  8)

olivia.k

  • Inlägg: 1455
    • Jämtland
SV: Flytta till landet.
« Svar #43 skrivet: 04 jan-15 kl 11:43 »
Körkort är bra att ha "på landet".

Jag bor på landet, ensam i ett hus, och har ingen bil, (har bara 11km till stan). Skulle jag skaffa en bil så måste det vara en fyrhjulsdriven eftersom vägföreningen är så dålig på att ploga vägen. Min granne hyr ut stallplatser och dessa tjejer som åker hit i egen bil brukar ligga i diket lite då och då. När en av tjejerna körde sönder mitt fårstängsel (som är intill deras stall) så  kom hon över och erkände det, och då frågade hon genast om det inte är svårt att bo här ute på landet utan bil. Själv förstår jag inte hur man kan köpa ett djur (i detta fall en häst) och placera den en mil ifrån sitt hem, för de åker ju hit och sköter om sin häst varje dag. Det verkar mycket jobbigare än att bo här utan bil.

Nyckel1

  • Inlägg: 8
SV: Flytta till landet.
« Svar #44 skrivet: 04 jan-15 kl 13:31 »
Hehehe. Men jag måste ju in till stan med åket då och då ju. :)
« Senast ändrad: 05 jan-15 kl 12:13 av Nyckel1 »

Murcil

  • Inlägg: 2
    • Värmland
SV: Flytta till landet.
« Svar #45 skrivet: 08 sep-20 kl 22:07 »
flytta till England. råd?

Murcil

  • Inlägg: 2
    • Värmland
SV: Flytta till landet.
« Svar #46 skrivet: 11 sep-20 kl 14:44 »
Byn är alltid tyst och fridfull. Har du redan bestämt dig för en lastbärare? Jag använde tjänsterna i detta företag på min fasters brådskande rekommendation, som också ansökte om https://www.flyttstädningistockholm.nu. jag var tvungen att flytta det gamla köket till mormor och hämta det nya köket från affären, där det inte finns någon leverans. Avsändaren av företaget frågade vad exakt du behöver transportera, och rådde sedan vilken lastbil som är bäst att hämta. Föraren kom till och med lite tidigare än den angivna tiden och väntade på mig vid ingången utan problem. Jag beställde också två movers i 2 timmar. Jag trodde att vi skulle behöva betala flyttfirman extra, eftersom vi inte kan hantera det på två timmar, men det var tillräckligt med tid.

Landet

  • Inlägg: 803
    • Västerbotten
SV: Flytta till landet.
« Svar #47 skrivet: 11 sep-20 kl 15:35 »
Byn är alltid tyst och fridfull. Har du redan bestämt dig för en lastbärare? Jag använde tjänsterna i detta företag på min fasters brådskande rekommendation, som också ansökte om https://www.flyttstädningistockholm.nu. jag var tvungen att flytta det gamla köket till mormor och hämta det nya köket från affären, där det inte finns någon leverans. Avsändaren av företaget frågade vad exakt du behöver transportera, och rådde sedan vilken lastbil som är bäst att hämta. Föraren kom till och med lite tidigare än den angivna tiden och väntade på mig vid ingången utan problem. Jag beställde också två movers i 2 timmar. Jag trodde att vi skulle behöva betala flyttfirman extra, eftersom vi inte kan hantera det på två timmar, men det var tillräckligt med tid.
Använder du Google translate eller liknande?

Ett svart får

  • Inlägg: 9921
    • Bohuslän
SV: Flytta till landet.
« Svar #48 skrivet: 11 sep-20 kl 16:02 »
Använder du Google translate eller liknande?
Förmodligen, men allting går ju ut på att göra reklam för hans egen flyttfirma


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

363 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser