Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Stickbeskrivning  (läst 1914 gånger)

CamSim

  • Inlägg: 1
    • Värmland
Stickbeskrivning
« skrivet: 13 okt-18 kl 13:31 »
Jag ska för första gången prova på att sticka patentstickning. Har en beskrivning på halsvärmare från Svarta Fåret som jag inte riktigt förstår.
Kan någon stickkunnig här hjälpa mig?
Jag förstår första varvet i patentmönstret men det andra har jag problem med.

Varv 2: 1 kantm, 1 rm genom m på föregående varv (= 1 patentm) 1 am X,  upprepa X-X och sluta v med  1 patentm, 1 kantm. Upprepa varv 2 men börja v från avigs med 1 am, 1 patentm.

Tacksam för svar!

Fridsam

  • Inlägg: 35
    • Uppland
SV: Stickbeskrivning
« Svar #1 skrivet: 13 okt-18 kl 14:36 »
Jag kan inte för mitt liv läsa stickbeskrivningar, men jag kan sticka patent. Grejen är att på ett varv bara stickar varannan maska. Den andra för man bara över, och samtidigt tar man garnet ett varv runt stickpinnen. Sedan på nästa varv, stickar du de maskor du inte stickade på förra varvet och tar då både den öglan du fört över och samtidigt garnet du snott runt. Om du är typen som lär dig av att se så finns det en video här: https://www.youtube.com/watch?v=-ck8iIqxTuE

Annars hoppas jag att nån som kan läsa stickbeskrivningar hjälper dig bättre :-[


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

269 gäster, 2 användare
xaelanar, isa

* Forum

* Om tidningen Åter



Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser