Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vart köpa svenska naturfärgade ullmattor?  (läst 1778 gånger)

Kimlingon

  • Inlägg: 1
    • Västergötland
Vart köpa svenska naturfärgade ullmattor?
« skrivet: 29 okt-17 kl 10:34 »
Hej!

Jag är sugen på en matta till mitt hem, och tittar på bland annat persiska gabbeh mattor. De är ullmattor som ska vara naturfärgade - i alla fall vad som skrivs om dem generellt.

Det hade ju dock varit trevligt, och bra för miljön och svenskt hantverk, om jag kunde hitta något motsvarande härifrån istället!

Dela med er om ni vet vart man kan få tag i svenska hantverksmattor! Gärna ekologiskt och naturfärgat! Jag vill slippa mer gifter i hemmet.
Stora företag eller mindre hantverkare spelar ingen roll.

Jag bor i Göteborg, så om ni vet lokala tillverkare/hantverkare är ju det fint att höra om också!

« Senast ändrad: 29 okt-17 kl 11:17 av Kimlingon »

gopo

  • Inlägg: 204
SV: Vart köpa svenska naturfärgade ullmattor?
« Svar #1 skrivet: 30 okt-17 kl 08:42 »
Det finns ett slöjdarregister hos västarvet. Kolla där!

http://www.vastarvet.se/tjanster_och_projekt/slojd/slojdregistret/

snowbird

  • Inlägg: 71
  • Taget för 1 vecka sen
    • Lappland
SV: Vart köpa svenska naturfärgade ullmattor?
« Svar #2 skrivet: 28 apr-18 kl 20:45 »
Hej 😉Har Du Funnit En Fin å Vacker Matta ? Jag Känner En Qvinna som är Mycket Duktig på att väva ,Hon Bor i Östersund 😆Lycka Till


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

355 gäster, 5 användare
xaelanar, javill, Lucas Axman, Jon.b, pjsl

* Forum

* Om tidningen Åter



Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser