Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ersätta hushållspapper med ... vad?  (läst 8494 gånger)

von tratt

  • Inlägg: 1697
    • Skåne
SV: Ersätta hushållspapper med ... vad?
« Svar #20 skrivet: 10 jan-18 kl 15:04 »
Jag använder i stort sett inte hushållspapper, men jag har svårt att klara mig utan Torky  :( som i och för sig är ett slags hushållspapper.

Diskhanddukar har jag börjat slösa mer med dvs använda mer till diverse och tvätta oftare. Nu kom jag på att det kanske skulle funka att ha två igång samtidigt, en "grov" och en "fin", så slipper jag slita och fläcka alla pga typ stekpannetorkning. Nåt slags system skulle behövas, och kanske fungerar det inte i praktiken... tänker högt här.

Disktrasor, folk verkar ha helt olika sätt att använda dem, så det är svårt att ge några allmänna tips. En del lyckas få dem sura på ett dygn, haha.

Edit: mamma körde med en typ telefonkatalog att riva sidor ur för sånt som att rensa vasken, men då gick sånt avfall inte till kompost. Men tänkvärt är att man ju inte alltid behöver absorberande papper.
Jag bor i lägenhet så jag är inte trovärdig.

ensamhet

  • Inlägg: 3969
    • Lappland
SV: Ersätta hushållspapper med ... vad?
« Svar #21 skrivet: 10 jan-18 kl 15:38 »
Olika steg för en disktrasa, för mig.

Ny till disk sedan till städning och sen till skitstolen eller garaget och till sist för att tända i pannan.

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Ersätta hushållspapper med ... vad?
« Svar #22 skrivet: 14 jan-18 kl 20:41 »
Olika steg för en disktrasa, för mig.

Ny till disk sedan till städning och sen till skitstolen eller garaget och till sist för att tända i pannan.
Och liknande för diskborstar och mycket annat!
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

snowbird

  • Inlägg: 71
  • Taget för 1 vecka sen
    • Lappland
SV: Ersätta hushållspapper med ... vad?
« Svar #23 skrivet: 28 apr-18 kl 20:40 »
Lin som tyg drar till sej vatten emedans ulltyg stöter bort vatten ! Fick den Tanken när jag läste din fråga om hur du ska få bort vattnet efter disktrasan och disken☺Själv använder  jag mina kökshanddukar även d billigaste från ikea till d mesta i hushållet ,vissa för golvet vissa till disken ,bordet etc...kokar dom i en gryta  på vedspisen ihop med såpa 😍 Tycker dom Torkar upp Bra,😂Lycka Till ! SnowBird


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

270 gäster, 1 användare
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser