Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  bilder på alternativ inredning  (läst 2950 gånger)

Heureka

  • Inlägg: 96
    • Småland
bilder på alternativ inredning
« skrivet: 13 apr-10 kl 17:35 »
Hej! Jag vill ha inspiration  :). Till skillnad från inredningstidningarnas arrangerade stil med utseende i främsta rummet efterlyser jag nu bilder på era alternativa hem. Kök och badrum, compact living, ekologiskt och billigt, med funktioner som underlättar självhushållning, stort som smått....... allt som inte följer normen men som ni trivs med! Såg ett inspirerande kök i en lånad Återtidning för nåt år sedan och tänkte "Oj, ja men så kan man ju göra!" . Nu vill ja ha mer!!

Humle

  • Inlägg: 1571
    • Västerbotten
SV: bilder på alternativ inredning
« Svar #1 skrivet: 18 apr-10 kl 19:22 »
Hej jag bor i en etta på ca 30 kvm men har dedikerat en vägg av rummet till snickeri. Funkar bra då jag bara använder handverktyg och tar hänsyn till golv och grannar. Detta är vad jag ser när jag somnar på kvällen och stiger upp på morgonen o:).

Gillar hantverk, snickrar ofta kaffeved.

peppe81

  • Inlägg: 11
    • -
SV: bilder på alternativ inredning
« Svar #2 skrivet: 10 nov-21 kl 12:29 »
min favorit är att ha abstrakt konst... Det öppnar för det oväntade både i tanke och association. Och det är ett sånt liv jag vill leva.  Tips kan vara att varje gång tänka i "abstrakta" termer när man inreder. T ex finns det många krukor som kanske ser annorlunda ut, eller stolar, pläder. Exempel på hur det kan se ut (vågar inte riktigt visa min egna inredning :) )

anne-li

  • Inlägg: 2191
  • Vegan (en etisk fråga) ekologi-klimatsmarta val!
    • -
SV: bilder på alternativ inredning
« Svar #3 skrivet: 10 nov-21 kl 12:43 »

Det är spännande när man använder tänk och matrialer spontant och resultatet är personligt!
Jag var just precis inne på sidorna Söstrene Grene och Gröna Gredelina för inspiration
https://www.gronagredelina.se
« Senast ändrad: 10 nov-21 kl 13:55 av anne-li »
A free spirit-independent straight female som älskar livet!
Sko-storlek 42!

 

fri

  • Inlägg: 2545
  • Fråga inte om du inte vill veta
    • Östergötland
SV: bilder på alternativ inredning
« Svar #4 skrivet: 10 nov-21 kl 13:37 »
min favorit är att ha abstrakt konst... Det öppnar för det oväntade både i tanke och association. Och det är ett sånt liv jag vill leva.  Tips kan vara att varje gång tänka i "abstrakta" termer när man inreder. T ex finns det många krukor som kanske ser annorlunda ut, eller stolar, pläder. Exempel på hur det kan se ut (vågar inte riktigt visa min egna inredning :) )

Vacker bild.
Ett rejält trådlyft du gjorde där
"Du kan inte alltid stanna i din egen hörna av skogen och vänta på att andra ska komma till dig.
Du måste gå till dem ibland också"


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

597 gäster, 1 användare
Nina W

* Forum

* Om tidningen Åter



- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser