Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kanske man skulle kunna lösa energiproblem (bland annat) på detta sätt?  (läst 29824 gånger)

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14449
    • Östergötland
Du och andre kan läsa Sydsvenskan digitalt och behöver definitivt inte ta dig till ett bibliotek!

Det var inte jag som drog fram cykeln och biblioteket. Vill du visa en text så hör det till god ton att visa den så folk kan läsa.


Nu när det har blivit förklaring av självklarheter i tråden (kommer säkert att plockas bort eftersom det inte har med energi att göra) så undrar jag om du har missförstått vad man använder utropstecknet till? Sätter man det efter en mening så är det en förstärkning, ungefär som det moderna att SKRIKA I TEXT GENOM ATT SKRIVA MED STORA BOKSTÄVER. 

anne-li

  • Inlägg: 2191
  • Vegan (en etisk fråga) ekologi-klimatsmarta val!
    • -
Det var inte jag som drog fram cykeln och biblioteket. Vill du visa en text så hör det till god ton att visa den så folk kan läsa.


Nu när det har blivit förklaring av självklarheter i tråden (kommer säkert att plockas bort eftersom det inte har med energi att göra) så undrar jag om du har missförstått vad man använder utropstecknet till? Sätter man det efter en mening så är det en förstärkning, ungefär som det moderna att SKRIKA I TEXT GENOM ATT SKRIVA MED STORA BOKSTÄVER.

Det var ett föreslag angående att använde en cykel till ett bibliotek och det här är ett svar!
Vi skriver också alla olika eller hur?
A free spirit-independent straight female som älskar livet!
Sko-storlek 42!

Skogsvilde

  • Inlägg: 16939
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -

Att du tycker att det hyggeligt (danska) är upp till dig!
Källkritik är bra för alla!
Jag ser snabbt vilket som är fake news eller oseriöst

Här är erbjudande i Sydsvenskan till 8 svenska kr (digitalt) https://www.sydsvenskan.se/2021-11-06/sa-far-aldre-hjalp-ut-pa-natet

Problemet är att även om du uppfattar fake News så kan det vara så att andra uppfattar fake news när du tyckt att det var bra grejer.


E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

anne-li

  • Inlägg: 2191
  • Vegan (en etisk fråga) ekologi-klimatsmarta val!
    • -
Problemet är att även om du uppfattar fake News så kan det vara så att andra uppfattar fake news när du tyckt att det var bra grejer.

Intill nu har jag inte lämnat fake news eller oseriöst information och hur du uppfattar oseriöst information är upp till dig.
A free spirit-independent straight female som älskar livet!
Sko-storlek 42!

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14449
    • Östergötland
Det var ett föreslag angående att använde en cykel till ett bibliotek och det här är ett svar!
Vi skriver också alla olika eller hur?

Det är inte bara ett svar, det är ett oförskämt svar! Och vill du använda ett skrivspråk som är utanför normen SÅ FÅR DU RÄKNA MED ATT BLI BEMÖTT DÄREFTER!!!!


Skogsvilde

  • Inlägg: 16939
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
Intill nu har jag inte lämnat fake news eller oseriöst information och hur du uppfattar oseriöst information är upp till dig.

Hur vet jag att du inte fejkar?
I flera trådar har du konsekvent sagt att det får du själv googla dig fram till.
Jag googlar inte fram information om jag inte fått en god anledning till det.
Och en god anledning är att folk inspirerar till att söka informationen, eller åtminstone ger en en länk som fungarer och som man inte behöver betala för att läsa.
Du kan ta en skärmdump på den aktuella artickeln, det finns inget i lagstiftningen som hindrar dig till att publicera den.  Okej, det kan finnas regler i ditt avtal med utgivaren som hindrar dig.
Men då får du helt enkelt berätta det och få se ditt påstående sönderslaget.

Och grejen är att det fortfarande är den som påstår något som måste bevisa det.
Tex jag som inte tror på påståendet kan tjäbbla emot hur mycket som helst och har inte något krav på bevisning så länge jag inte säger att "så är det".

Så, du är välkommen att bevisa att DU har rätt för att överbevisa mig.
Eller ännu bättre diskutera med mig för att vinna mitt medhåll.   
Det kan juh vara bra att ha en bråkig misstänksam jävel på sin sida, om inte annat så blir forumlivet betydligt mindre jobbigt.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Carolus

  • Inlägg: 1350
    • Skåne
Intill nu har jag inte lämnat fake news eller oseriöst information och hur du uppfattar oseriöst information är upp till dig.

Mja ... oseriös information... själv anser jag att seriös information präglas av tydlighet - oseriös information av mindre, eller dålig tydlighet.

Så när du skriver att det kostar '8kr att prenumerera på Sydsvenskan' utan att ange för vilken tidsperiod, månad? år? livstid?  så är det en påtaglig otydlighet=mindre seriositet

Den '8kronors prenumeration' du syftar på är en prenumeration som kostar 8kr i veckan, bindningstid 8 veckor, därefter ordinarie pris.

8x8kr=64kr,  t om dyrare än det andra erbjudandet från Sydsvenskan som jag angav i mitt inlägg.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sedan var det det där med språk...  I forumet skrivs det på svenska, med undantag för de personer om inte kan någon svenska alls, som skriver på engelska.

Så när jag skriver 'hyggligt' så är det svenska o inget annat. Hyggligt är en böjd form av hygglig och betydelsen finner du på https://svenska.se/saol/?sok=hygglig   : vänligt, trevligt

Hyggeligt, som du försöker få det till att jag skrivit, det ordet finns inte på svenska. Det verkar finnas i danskan, där det betyder 'mysigt'.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

 I sektionen 'Innehållet i forumet' finns nu en tråd som handlar om inlägg baserade på länkar som inte kan öppnas p g a säg betalvägg. Moderator har framfört att detta redan är reglerat i forumreglerna, i passagen 'Inlägg innehållande länk ska vara meningsfulla i sig själva, även utan att länken öppnas' vilket jag läser som att uppgifterna/påståenden i inlägget skall gå att verifiera utan att den angivna 'betal/kostnadslänken' öppnas.
« Senast ändrad: 04 dec-21 kl 01:45 av Carolus »

javill

  • Inlägg: 11387
    • Blekinge
    • Glirnashopen
Låser tråden då ämnet verkar vara färdigdiskuterat och utmynnat i tjafs.

Vill också uppmärksamma de som inte vet att om man länkar till något ska man (enligt forumets regler) berätta vad länken innehåller så att man inte måste öppna länken. Det man länkar till ska också vara tillgängligt för alla. Om detta inte går får man istället se till att göra det tillgängligt genom exempelvis en skärmdump.  (:)
« Senast ändrad: 04 dec-21 kl 03:36 av javill »
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

371 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser