Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:   Söker kvinna som uppskattar ensliga livet på landet och är vegetarian/djurvän.  (läst 292 gånger)

lortgris

• Västergötland
Söker efter min kärlek, min soulmate, dig?
Målet är att bo på landet tillsammans med "min kärlek" och olika djur/växter, försöka leva i symbios så gott det går med omgivningen och alla varelser.
Ha höns, hundar, katter, mm, osv. Kanske mindre fiskodling?

Ha större växthus/orangeri, samt odling på friland, Träd och buskar som ger frukt.
Försöka leva av det man producerar från gården. Men mest leva som en del av gården. Stadsliv är inget för mig.
Är rätt så sparsam, den materiella världen är inte så attraktiv för mig. Men självklart vill jag ha ett bra kök/dusch/värme/el/bredband/bil/osv.
Vill inte leva på stenåldern, utan ha ett väl fungerande hem så det går fokusera på gårdens djur/växter, för det är mitt intresse.

Har en stadig/säker ekonomi, vilket du också bör ha. Är dock inte rik.

Vill skapa ett eget "Eden" på gården, både för arbete och avslappning, en sorts fristad, bortanför samhället.
Men främst leva på sin gård, sitt utrymme ,och vara nöjd med att leva där under alla årstider, och med allt ansvar det innebär.

Fick jag välja själv skulle jag aldrig lämna min gård, men däremot är alla välkomna att hälsa på.

Jag äter ej kött, men det är okej med ägg/mjölk/fisk. Du bör ej äta kött.

Är varken religiös/troende eller politisk.

Söker dig som kan tänka dig ett liv på landet, med massa djur/växter, och leva ett lugnt och avslappnat liv bortanför samhällets stress, med plats för både vänner och familj att hälsa på.

Har ej barn, vill ej ha barn. Är okej om du har barn.

Självklart söker jag kärlek, och om du är den jag söker och vi får ett bra liv tillsammans så är jag den lyckligaste mannen på jorden.

Söker även vänner med liknande tankar/åsikter, alla är välkomna att svara.

Obs, spelar ej roll vart du bor, jag är flyttbar.

Ålder spelar ej så stor roll för mig, jag är 45 år, och beror mer på vem personen är. Har träffat "ungdomliga" 60 åringar och "gamla" 25 åringar.
Men ungefärligt åldersspann är väl 35-55 år. Men kärlek bryr sig inte om ålder.

Även om jag är 45 år så känner jag mig nog mer som en  30 årig man, är rätt ungdomlig hela jag, i både utseende och mentalitet.

Saker som är viktiga för mig är djur/växter/musik/film & serier/god mat/öl/stressfrihet/kärlek..
Vill leva ett lugnt liv på landet, och där grannar är några hundra meter bort.

Fokusera på säsongerna och odling, samt de djur man har, hundar, katter, höns, kanske fiskodling och biodling, ev andra djur, djuren behöver ej ha något syfte eller bli mat, bara finnas till för att det är trevligt.

Söker du en "arbetshäst" så är det inte jag! Tycker om att ta saker i lugn och ro, planera väl innan genomförande, sköta saker så smidigt som det går. Men har ej problem att arbeta med de mål som vi kommit fram till.

Trivs bäst i sällskap om en och en, istället för grupper, tycker om att prata/skoja/lösa saker tillsammans, kunna prata om allt och inget.

Närhet/uppskattning/kärlek är väldigt viktigt, kramar och närhet är viktigt, kunna skratta och skoja med varann är viktigt, att alltid finnas där för varann både i de positiva och negativa delarna i livet.

Fäster mig väldigt lätt till en enda person, och är sen lojal/trogen. Självklart vill jag att ett förhållande ska hålla livet ut.

Lever just nu med min hund/valp som tar upp 90% av tiden. Men går i "köpa torp" tankar, men inser att detta vore enklare och bättre om vi vore två, med en gemensam dröm att förverkliga. Så det är därför jag söker efter (dig?) att förvekliga dessa drömmar.

Har inga krav på vem du är/hur du ser ut/ålder/vart du bor/osv det får tiden utvisa, om vi matchar eller ej. Men du bör önska ett livslångt förhållande, kunna vara lojal/trogen mot din partner, och förstå vad livet på landet innebär.

Svara helst via PM/mail.

Dela detta:

* Inloggade just nu

221 gäster, 9 användare (2 dolda)
marni, LMC400, LimJans, Radar, pirre1953, Torry, alfhild

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser