Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Djurförsäkring  (läst 1352 gånger)

anncha49

  • Inlägg: 2
Djurförsäkring
« skrivet: 24 nov-21 kl 23:19 »
Hej! Vilken djurförsäkring skulle vara bäst för att försäkra 2 katter och 2 kaniner?  Höns och tupp antar jag att man inte försäkrar. 😊 Vi har haft Agria för många år sedan, men hur ser det ut numera med djurförsäkringar?

eco-kalle

  • Inlägg: 90
    • Skåne
SV: Djurförsäkring
« Svar #1 skrivet: 25 nov-21 kl 06:18 »
finns en hel del olika några exempel svedea,lassie ger pris direkt  ,     självrisk i % på vet kostnad elr fast självrisk, sveland  varit med länge nog en stabil aktör även  agria ,  bra att kolla lite olika & som med allt inte bara bestämma för att säljare p *G * ,

Gurkmeja

  • Inlägg: 31
    • Östergötland
SV: Djurförsäkring
« Svar #2 skrivet: 25 nov-21 kl 09:18 »
Hej anncha49
Precis som du så är jag i färd med att vilja byta från agria till mer prisvärda försäkringar som också inkluderar kostnader för FORL 😒.
Denna sida verkar bra för jämförelse, kanske kan den vara till hjälp?

https://www.xn--frskrakatten-icb3w.se/?gclid=Cj0KCQiAhf2MBhDNARIsAKXU5GRX_RkETiaWcn5RkADY__JELDYESQEjHiTFmyD4kMsxDbPgHFIYq1YaAgj_EALw_wcB

torbjorn

  • Inlägg: 13745
    • Medelpad
SV: Djurförsäkring
« Svar #3 skrivet: 25 nov-21 kl 12:51 »
Se upp med såna där försäkringsmäklarsajter, de är ofta så att säga förtäckta ombud för något visst försäkringbolag och ger inte alls råd till kundens fördel. Man bör också vara misstänksam mot alla råd och förslag som framkommer i en sådan här tråd, det finns tyvärr en del bolag som inte drar sig för att publicera förtäckt reklam i forumtrådar.

Ett gott råd är att kolla om det bolag man har sina övriga försäkringar i, även sysslar med djurförsäkringar. Ofta kan det ge fördelar att samordna och ha alla försäkringar i samma bolag. Under alla förhållanden bör man SJÄLV lusläsa försäkringsvillkoren, och alltså INTE lita på att någon annan vem det än vara må hävdar att ett visst bolag är "bra". Det kan också vara bra att kolla att det tilltänkta bolaget har en bra skaderegleringsorganisation med goda möjligheter till personlig kontakt och snabb handläggning, samt att det inte har dragit på sig alltför många klagomål hos ARN eller någon branschorganisation.

rosvind

  • Inlägg: 9
    • Bohuslän
SV: Djurförsäkring
« Svar #4 skrivet: 09 dec-21 kl 10:44 »
Försäkringssajterna ska nog snarare ses som vägvisare än absolut sanning. Jag blev dock lite sugen på att undersöka vidare med Lassie som verkar ha ganska mycket billigare priser än Agria:
https://www.kattforsakring.nu/billigast-kattforsakring

Intressant är dock att IF var mycket billigare än Agria för min katt (blandras). Det är väl dock precis som du säger, att man får akta sig för sämre villkor om något faktiskt skulle hända. Det är ju ingen poäng att ha en försäkring till katten om den sedan inte täcker något.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

735 gäster, 1 användare
Lillskiten

* Forum

* Om tidningen Åter



- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser