Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Katt med hård mage  (läst 810 gånger)

ärt

  • Inlägg: 832
    • Halland
    • www.lillanabben.se
Katt med hård mage
« skrivet: 05 mar-23 kl 22:27 »
 Mira katt 14 år har stinn mage. Hård avföring. Får senior mat, pellets.
Tittat runt o fått förslag på att ge en1/2 tesked messmör om dagen.
 Blev väldigt förvånad att hon glatt o glupskt slickade i sej detta. Annars väldigt kräsen på allt annat om där inte står katt mat på förpackningen.
 Även den lille 1 åringen slickar glupskt.
Om det nu hjälper magen så är det ju en kanon medicin. Kommer ta kontakt med 2288 Telefon veterinär för att få mer info.
 Och jag får lite omväxling på mackan.
Lämna nuet. Gå till nyet. Rösta blankt.
 Nuet: där du är nu med kropp och sinne. Nyet: där du vill vara med kropp och sinne. Vägen dit?

Tiomilaskogen

  • Inlägg: 292
    • Dalarna
SV: Katt med hård mage
« Svar #1 skrivet: 06 mar-23 kl 09:41 »
Jag fick samma problem men det slutade med veterinärbesök och microlax. Jag rekommenderades mera vått foder och sparsamt med pellets samt att vara jättenoga med att det alltid fanns mycket fräscht vatten.
Håll i med messmöret men köp hem en tub laxermedel för säkerhets skull (och en klädnypa till näsan för det blir doftsensationer om du behöver använda det).

DennisCA

  • Inlägg: 2638
    • Finland
SV: Katt med hård mage
« Svar #2 skrivet: 06 mar-23 kl 13:08 »
Ja vi kör huvudsakligen med våt mat åt våra katter samt har mycket vatten framme.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

561 gäster, 4 användare (1 dolda)
von tratt, Bröd, alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser