Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  oj oj oj snart kycklingar  (läst 1031 gånger)

**Sofielund**

  • Inlägg: 513
    • Västergötland
    • ***Sofielund***
oj oj oj snart kycklingar
« skrivet: 26 maj-07 kl 15:31 »
 ;D jag tror att dom bör komma i helgen om jag inte minns fel.

men det ska bli kul o se vad det blir för hönan har fått ägg från andra hönor.

men dom andra hönorna vet jag inte riktigt vad dom är men jag tror det är en blandning mellan maran o dv kochin är inte säker men vissa har fjädrar på fötterna

hönan som ligger är en dv kochin

någon av tupparna har befruktat ::)
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

nettitas

  • Inlägg: 70
Re:oj oj oj snart kycklingar
« Svar #1 skrivet: 27 maj-07 kl 00:31 »
Va spännande
Jag väntar också på kycklingar, mina första ska komma på onsdag om jag räknat rätt. Det lär nog inte bli så många, men jag såg då att några fanns det liv i. Det är min första kull med kycklingar så jag är riktigt nyfiken på hur det blir. Jag har fött upp hundar ett par år, men det här var något helt nytt och spännande. Riktigt beroendeframkallande om allt går vägen :o

Silverfallet

  • Gäst
Re:oj oj oj snart kycklingar
« Svar #2 skrivet: 27 maj-07 kl 13:12 »
Jag mins allt min första kläckning.  ;D
Hade beställt tror det var ca 300 ägg.  :o(brahma, New Hampshire, Skånsk Blomme och trefärgad sussex).
Man läste alla böcker man kunde hitta om höns. Var ju inte direkt nått internet att leta på då. Ville kunna allt fick jag för mig innan dom skulle komma ut.  :-[
Och den stackars termometern i den kläckaren och hygrometern dom måste ha blivit ut nötta av mitt eviga stirrande. 8)
Satt och stirrade i denna kläckare redan från första dagen. ::)
Och fortfarande flera år senare så sitter man och tittar när det är dax för "barn tv"  ;D ;D ;D


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

557 gäster, 2 användare (1 dolda)
skräptanten

* Forum

* Om tidningen Åter



Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser