Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kalkben: före och efterbilder  (läst 15223 gånger)

AnnaGr

  • Inlägg: 84
    • Skåne
SV: Kalkben: före och efterbilder
« Svar #20 skrivet: 30 apr-15 kl 11:03 »
Jo, det funkar absolut utan bad. Men är man angelägen om att "se" fnaset trilla av, så är det perfekt i samband med bad. Det var trixigt för mig med. Jag höll hönan/tuppen upp och ner under armen, knep åt med armbågen. Hade en mörkt mjukt örngott över huvudet för att dom ska vara lugna. Och det gick även med tuppen som är väldigt "vild" och hatar mig :). Doppar benen några gånger i ljummet såpavatten och borsta med nagelborste (mjuk). Först fick jag klippa bort fjädrar. Alltså, det ÄR bökigt. Men blir bra till sist. Lycka till!

YLVA:)

  • Inlägg: 21
  • faveroller katter kochin
    • Dalarna
SV: Kalkben: före och efterbilder
« Svar #21 skrivet: 27 maj-15 kl 05:23 »
Högbergas tjära är skitbra 2 behandlingar och sen är det fixat du behöver ej skrubba
Mvh   ;)
tanken är en plats där allt växer

Lenaboj

  • Inlägg: 1
    • Uppland
SV: Kalkben: före och efterbilder
« Svar #22 skrivet: 06 sep-15 kl 19:44 »
Tack för att du delar med dig av detta!!! Vi har nu påbörjat behandling enligt din metod. Jag har hönsen tillsamman med min dotter (som bor granne med mig) och det är inga problem att tvätta och smörja när vi har fyra händer.  ;)

AnnaGr

  • Inlägg: 84
    • Skåne
SV: Kalkben: före och efterbilder
« Svar #23 skrivet: 09 sep-15 kl 23:02 »
Tack för att du delar med dig av detta!!! Vi har nu påbörjat behandling enligt din metod. Jag har hönsen tillsamman med min dotter (som bor granne med mig) och det är inga problem att tvätta och smörja när vi har fyra händer.  ;)

Inga problem! Men tro mig, man hittar snabbt ett sätt att klara av att göra det själv oxå :)

 

Myrtäskhönorna

  • Inlägg: 1
    • Västerbotten
SV: Kalkben: före och efterbilder
« Svar #24 skrivet: 11 jun-21 kl 15:55 »
Tack så hemskt mycket för dessa tips och bilder. Vår ena höna fick rejält på foten när vi hämta henne.. och vi var i tankar på att ta bort hon men när jag hitta detta inlägg så tänkte vi att ge detta ett försök. Tack vare detta så satt vår hönan på pinne igår för första gången på länge och allt ser mycket bättre ut.

Tack ännu en gång för detta!!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

282 gäster, 1 användare
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser