Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  bilder?  (läst 1958 gånger)

jörmundur

  • Inlägg: 459
    • Medelpad
bilder?
« skrivet: 03 jan-21 kl 21:48 »
hej. jag förstår inte hur man lägger in bilder i meddelanden o trådar? hur gör man? :)
Bor på en gård med dotter, Älskar skog o åker. pysslar med smide,Timmring, hantverk, slöjd, choklad,, Vänner, Hundar, Höns, vatten o naturen.....
God mat, musik, valmet 604, lite odling.
http://www.youtube.com/watch?v=vC_c87xJwvc

torbjorn

  • Inlägg: 13715
    • Medelpad
SV: bilder?
« Svar #1 skrivet: 03 jan-21 kl 22:48 »
Under skrivfältet finns en grön länk "Bilagor och andra tillval". Klicka där, då kommer det upp diverse länkar och kryssrutor, bl a ett ställe där det står Bifoga: , med en grå knapp "Bläddra..." under. Klicka på den grå knappen, då får du fram ett utforskarfönster där du kan navigera dig fram till den bild som ska läggas upp. Observera begränsningarna i filstorlek som står där under.

jörmundur

  • Inlägg: 459
    • Medelpad
SV: bilder?
« Svar #2 skrivet: 03 jan-21 kl 23:45 »
jepp den fixar jag. men hur lägger man in det om man ska skicka ett PM då? då finns ju inte den med?
Bor på en gård med dotter, Älskar skog o åker. pysslar med smide,Timmring, hantverk, slöjd, choklad,, Vänner, Hundar, Höns, vatten o naturen.....
God mat, musik, valmet 604, lite odling.
http://www.youtube.com/watch?v=vC_c87xJwvc

torbjorn

  • Inlägg: 13715
    • Medelpad
SV: bilder?
« Svar #3 skrivet: 04 jan-21 kl 06:58 »
Hm. Där verkar det bara finnas möjlighet att länka till bilder som ligger på extern site, via knappen för att infoga bild (längst till vänster i den undre av raderna med knappar ovanför skrivfältet). I princip bör det vara möjligt att länka till en bild som ligger i en tråd på forumet på det sättet.

 

rehn

  • Inlägg: 26
    • Uppland
SV: bilder?
« Svar #4 skrivet: 25 maj-21 kl 19:44 »
Men hur kan jag se bilderna jag lägger med som bilaga när jag förhandsgranskar ? ??

fri

  • Inlägg: 2522
  • Den som är satt i skuld är inte fri
    • Östergötland
SV: bilder?
« Svar #5 skrivet: 29 aug-22 kl 22:53 »
I tråden 'Körsbärsträd' har jag och en del andra forummedlemar nu gjort oss skyldiga till trådkapning, kan moderator flytta hit de inläggen?
"Du kan inte alltid stanna i din egen hörna av skogen och vänta på att andra ska komma till dig.
Du måste gå till dem ibland också"

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14375
    • Östergötland
SV: bilder?
« Svar #6 skrivet: 29 aug-22 kl 23:02 »
Då testar jag här om det fungerar från min dator (eller med mig vid tangentbordet borde det kanske heta...).

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14375
    • Östergötland
SV: bilder?
« Svar #7 skrivet: 29 aug-22 kl 23:05 »
Det där var ju inte svårt, men som rehn skrev så kunde jag inte förhandsgranska bilden. Däremot tycker jag inte den blev så dåligt upplöst.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

358 gäster, 3 användare (1 dolda)
xaelanar, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser