Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Traktorgrävare för 300 tusen?  (läst 3461 gånger)

MagnusH

  • Inlägg: 219
    • Västergötland
SV: Traktorgrävare för 300 tusen?
« Svar #20 skrivet: 07 nov-20 kl 12:33 »
Min granne, som är duktig på att gräva med maskin och laga och skruva när det behövs, han köpte en begagnad grävmaskin. Men han har nu sålt den och åker ned till maskinuthyraren Cramo och hämtar maskin dom gånger han behöver gräva.
Jo, det är faktiskt ett alternativ. Har tyvärr inget att åka och hämta med, annars kanske man kan få ett bra pris över helgen. Det blir mindre skruva och mer köra då, helt klart. Nackdelen är att jag är så långsam och slö - även på det jag vet hur man gör :) - så är rädd att det blir för stressigt. Och nu skall jag dessutom lära mig köra...  Jag skall kolla med den lokale uthyraren.

MagnusH

  • Inlägg: 219
    • Västergötland
SV: Traktorgrävare för 300 tusen?
« Svar #21 skrivet: 13 sep-21 kl 11:25 »
Kom på att jag inte berättat hur det blev, det blev en Volvo BM EL70. Kul sak!

Nordic Vargtand

  • Inlägg: 3645
    • Hälsingland
SV: Traktorgrävare för 300 tusen?
« Svar #22 skrivet: 13 sep-21 kl 13:51 »
Det är en utmärkt maskin för dina behov!
Слава Україні! Героям слава!

Förenklar man någonting för mycket så blir det till slut helt obegripligt.

 

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14374
    • Östergötland
SV: Traktorgrävare för 300 tusen?
« Svar #23 skrivet: 18 sep-21 kl 16:20 »
Det blev en rejäl 50-årspresent!



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

322 gäster, 2 användare
xaelanar, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter



- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser