Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Uppland Person från Ukraina söker jordbruksarbete  (läst 1008 gånger)

Alexn72

  • Inlägg: 1466
    • Skåne
Uppland Person från Ukraina söker jordbruksarbete
« skrivet: 30 apr-23 kl 22:15 »
#Flyttat från en tråd


Jag heter Larchenko Mark, jag är 31 år gammal.  Jag är medborgare i Ukraina.  Jag bor officiellt i Sverige i Balst nära Stockholm sedan 6 månader tillbaka.  I Ukraina var jag bonde, och nu är det krig.  Jag har en högre lantbruksutbildning, jag är agronom.  Jag har hållit på med jordbruk sedan barnsben.  Jag har personligen all kompetens att vara bonde.  Jag har rättigheterna till skördaren, mycket erfarenhet.  Under de senaste åren har noutilteknologin introducerats, såmaskiner har moderniserats och varje år har experiment gjorts med såmängder och gödningsmedel.  Jag vill odla, hyra mark och odla vete, raps och andra grödor.
   Kan du berätta för mig vad jag behöver för detta så att jag kan börja jobba den här säsongen 2023?

  Tack på förhand.  Min e-postadress: marklarchenko91@gmail.com

eco-kalle

  • Inlägg: 90
    • Skåne
SV: Person från Ukraina söker jordbruksarbete
« Svar #1 skrivet: 15 maj-23 kl 06:35 »
Hej intressant ,, vilken del av Ukraina var ni verksam ?,   ni har planer på arrendera jordbruksmark här i sverige ? , alt jobba med lantbruk ? , mvh


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

543 gäster, 1 användare
sayerbýr

* Forum

* Om tidningen Åter



- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser