Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Uppland Självhushållvänligt hus utanför Örbyhus (Tierps kommun) säljes  (läst 990 gånger)

OliK

  • Inlägg: 330
  • Dead-ends tend to get you dead, in the end.
    • Uppland
Nu har vi bestämd oss att stanna i Norrland och jag ska sälja det gamla huset... Litet hus, 65 m2, med ca 1200kvm tomt; lite fruktträd, bärbuskar, odlingslådor, växthus. Tung och jobbig lerjord, typiskt uppländskt, därför en radda med odlinglådor som är lite enklare att sköta. Huset har jordvärme och två eldstäder (köksspis och kamin i vardagsrummet, både godkända), kommunalt VA, men det finns också en grävd brunn och gamla hydroforen är kvar i källaren. Ca 10 cykelminuter till Örbyhus tågstation där Upptåget (ok, nu heter det Mälaratåget...) går till Uppsala och Gävle. 
Huset kommer efter mäklarens semester ut på allmänna marknaden och är värderat till ca 1MSEK. Kan tänka mig lägre pris om nån självhushållare fortsätter med odling och miljövård.

Pateras

  • Inlägg: 104
    • Uppland
Nu har vi bestämd oss att stanna i Norrland och jag ska sälja det gamla huset... Litet hus, 65 m2, med ca 1200kvm tomt; lite fruktträd, bärbuskar, odlingslådor, växthus. Tung och jobbig lerjord, typiskt uppländskt, därför en radda med odlinglådor som är lite enklare att sköta. Huset har jordvärme och två eldstäder (köksspis och kamin i vardagsrummet, både godkända), kommunalt VA, men det finns också en grävd brunn och gamla hydroforen är kvar i källaren. Ca 10 cykelminuter till Örbyhus tågstation där Upptåget (ok, nu heter det Mälaratåget...) går till Uppsala och Gävle. 
Huset kommer efter mäklarens semester ut på allmänna marknaden och är värderat till ca 1MSEK. Kan tänka mig lägre pris om nån självhushållare fortsätter med odling och miljövård.

Låter mycket intressant för oss som bor i Uppsala men men vill flytta ut och hålla på med självhushållning.
Finns det några bilder på huset?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

742 gäster, 2 användare
von tratt, Corvus

* Forum

* Om tidningen Åter



Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser