Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Använd inte bärnätt till era fåglar.  (läst 1394 gånger)

honduvet

  • Inlägg: 41
  • min man och jag skriver här
    • Östergötland
Använd inte bärnätt till era fåglar.
« skrivet: 02 aug-12 kl 13:25 »
idagg hade min finnaste tupp flygit upp i nättaket och fastnat med ena benet/tårna i bärnättet      jag var borta under dagen så hann kan ha hengt där jättelenge. Han var i alla fall död när jag komm hemm      :'(
             Så en varning till er andvänd inte bärnätt om ni är redd om era fåglar
bor på gård med höns, hund, får och hästar

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Använd inte bärnätt till era fåglar.
« Svar #1 skrivet: 02 aug-12 kl 13:28 »
Tråkigt med din tupp :(
Trodde det var allmänt känt att bärnät suger. Vilda och tama fåglar fastnar ofta i det. Googla på "Fågel har fastnat i bärnät" eller liknande så kommer det upp några historier om fåglar som fastnat. Bla här: http://kanin.ifokus.se/discussions/4d715a61b9cb46224406a5d4-barnat-fagelfalla
Det finns även hökar som suttit och dragit sönder bärnätet för att komma in.

Slutligen en bild på en hök som gick en hemsk död till mötes.
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Henrik Penrik Filivilivenrik

  • Inlägg: 4602
  • F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
SV: Använd inte bärnätt till era fåglar.
« Svar #2 skrivet: 02 aug-12 kl 17:13 »
Usch.  >:( Tur man har Orpingtonar som inte flyger...
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

blåkullaprinsessan

  • Inlägg: 72
    • Östergötland
SV: Använd inte bärnätt till era fåglar.
« Svar #3 skrivet: 02 aug-12 kl 19:42 »
Åh, vad hemskt! Stackars tuppen! Och jag som nyss undrade vad bärnät var för något. Men nu är det inte på tapeten ändå! Mina Kindahöns flyger som tokar. :)
Innehavare av ett litet blått hus på en kulle, några underbara Kindahöns, sex randiga katter, två kaniner, en häst, två bodar, en jordkällare, en äng, en ekbacke och drömmer om en flock fjällkor som det tyvärr inte finns plats för.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

517 gäster, 7 användare (1 dolda)
Idd, Anders Flix, Gröfre Slissing, LillaY, Niklas Nyström, Mahok

* Forum

* Om tidningen Åter



- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser