Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  bok-fråga om får  (läst 750 gånger)

Vildrosen.

  • Inlägg: 408
bok-fråga om får
« skrivet: 29 apr-10 kl 13:37 »
Jag skulle vilja ha tag i en bok som handlade främst om får. Deras anatomi och om deras fysoloig. Helst på svenska. Jag har försökt att hitta vetrinär-student-literatur men det är inte lätt. De jag har pratat med säger att vetrinärerna håller hårt i sina böcker och vill inte ge ut titlar eller tips.

Någon som kan ge mig tips?
Inget eller ingen kan få mig att ramla - jag bara vinglar till innan jag återfår balansen, igen.

JBF

  • Inlägg: 1568
    • Småland
SV: bok-fråga om får
« Svar #1 skrivet: 29 apr-10 kl 17:14 »
"The veterinary book for sheep farmers" täcker väl nästan allt som har med får att göra? Har inte hunnit läsa den från pärm till pärm än men... Inte på svenska, men vet ej hur stor chansen är att sån litteratur finns på svenska!
Roslagsfår, Ölandshöns, Fjällnära boskap och ett par Shetlandsponnier på gård i inre Småland.

anette i bugared

  • Inlägg: 6137
    • -
SV: bok-fråga om får
« Svar #2 skrivet: 29 apr-10 kl 18:07 »
Här är en bok som vänder sig till veterinär studerande m.fl. Har den inte själv men har hört att den skall vara bra
http://www.contextbookshop.com/books/book_detail.php?bookcat=28&bookid=74
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

476 gäster, 4 användare (2 dolda)
ärt, Idd

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser