Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Egna produkter!  (läst 5873 gånger)

anca

  • Gäst
Egna produkter!
« skrivet: 17 nov-03 kl 13:46 »
Hej på Er igen!
Man kan göra eget ansiktsvatten av kamomill som man låter dra i kokat vatten. Funkar sammandragande och renande på huden. Håller bara några dagar eftersom det inte innehåller något konserveringsmedel. Sen kan man göra ansiktsmask av honung som verkar renande och antiseptiskt...Mycket bra! Och peeling kan man göra av lite olivolja och salt eller något annat småkornigt. Bra för hela kroppen när du duschar, även i ansiktet men pila försiktigt...Ta hand om huden-Kroppens största organ! Särskilt viktigt om man bor i stan...Det rimmade visst...Ha´det så bra alla!

hustigern

  • Inlägg: 181
    • Östergötland
Re:Egna produkter!
« Svar #1 skrivet: 18 nov-03 kl 12:34 »
Lavendelvatten är också bra som ansiktsvatten (lenande och lite läkande). Personligen tycker jag bättre om doften också.

Destillerat vatten kan användas för att få lite längre hållbarhet (använd Saft-Majan för att destillera). Förvaring i kyl gör också att det håller längre.

Många andra örter funkar också, men jag har inte provat

/Anneli
Blommehöns (genbank), ölandsgäss (genbank), fjording, får, katter och kaniner... och papegojor

hanne

  • Inlägg: 63
    • Småland
Re:Egna produkter!
« Svar #2 skrivet: 09 dec-03 kl 19:33 »
Det finns en kvinna som byggt en guldgruva på nätet med massor av recept, tips, historik etc. kring hudvårds- och "skönhets"-produkter: http://www.shenet.se  :-*

peppci

  • Inlägg: 61
Re:Egna produkter!
« Svar #3 skrivet: 08 jul-04 kl 13:38 »
Hustigern hur renar du i saftmajan???

Malinowska

  • Inlägg: 19
    • Neostoric
Re:Egna produkter!
« Svar #4 skrivet: 18 jul-04 kl 18:36 »
En jättebra skrubbcreme för ansiktet gör man av mandel.
Skålla mandlarna och ta av skalet och låt dem torka på ett fat.
Kör dem i mixern eller hacka jättesmått.

Ta lite i handen och lite vatten och tvätta ansiktet med.
Förvara i kylskåp.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

501 gäster, 5 användare (1 dolda)
Sebastian Berggren, kretslopp, ärt, skräptanten

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser