Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ett namn till katten!  (läst 5290 gånger)

Gröfre Slissing

  • Gäst
Re:Ett namn till katten!
« Svar #20 skrivet: 03 jun-07 kl 18:12 »
Hej! Min dotters katt heter "Zlatan," detta på grund av hennes fotbollsintresse! Namnet uppskattades av grannarna ; en av deras katter heter "Brolin".  Hälsningar. G S

Gengaskokaren

  • Inlägg: 274
    • Västergötland
Re:Ett namn till katten!
« Svar #21 skrivet: 03 jun-07 kl 19:06 »
Många S är tydligen bra då man skall ropa på katten hade min mor fått höra av någon. Varav min händige bror genast kallade den korpulenta katten för "Fläskmissen".
Det är inte farten som dödar, det är smällen.
It's not the fart that kills, it's the smell.

Jullan i norr

  • Inlägg: 85
Re:Ett namn till katten!
« Svar #22 skrivet: 03 jun-07 kl 20:44 »
Tristan & Isolde? då får man med I och S,å de e visst bra i kattnamn eftersom att dom lyssnar till dom bokstäverna..
Eller Max & Mira?
Matteus & Matilda?
Marco & Polo?
Tim & Tindra?
Caesar & Cissi?


Våra katter heter Doris & Åke.. Åker heter dessutom brandt i efternamn. övringa familjen heter Fahlgren, så Brandt kom från ingenstans :)




anette i bugared

  • Inlägg: 6137
    • -
Re:Ett namn till katten!
« Svar #23 skrivet: 03 jun-07 kl 21:04 »
Flera av våra katter har haft "arbetsnamn" innan de fått sina riktiga namn.
Alice tex,hette Krassman i ett halvår, innan hon blev Alice(namnet på hennes födelsedag).

De andra heter
-Korven,
-Bebben,
-Helge Hitler (det första efter förra ägaren som hette Helga, Hitler -fattar ni nog varför :-X),
-(Hitler)-Junior-Satan (son till H.H.)
-Sudden (liten o lurvig)
-Snuva (det droppar ur näsan på henne när hon kelar)
-Kroken (har en krokig svans)
-Mara (var lite marig till humöret när hon var liten)

De tre sistnämnda är f.ö. systrar, kolsvarta och lika som bär.
« Senast ändrad: 03 jun-07 kl 21:20 av anette i bugared »
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
Re:Ett namn till katten!
« Svar #24 skrivet: 04 jun-07 kl 04:40 »
Trevligt att få veta vad Era katter heter.  Ska de nya uppkallas efter någon, eller ha obegagnade namn?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Mossie

  • Inlägg: 362
  • Dvärgöland, dvärgkochin, hund, katter & sambo.
Re:Ett namn till katten!
« Svar #25 skrivet: 04 jun-07 kl 14:35 »
Våran lilla 17-åriga röda dam heter Mossie Bossie, en katt vi hade sporadiskt i 2 år hette Musse Musseron och en friare som vill stanna kallar vi för Murre Molin. :D
Det finns inga dumma djur-bara dumma människor.

barre

  • Inlägg: 45
  • dekorationsmålare med höns på hjärnan.
    • Östergötland
    • http://www.malakiandesign.com/
Re:Ett namn till katten!
« Svar #26 skrivet: 27 aug-07 kl 10:25 »
Hej.
Jag tycker nog också att ni ska vänta tills ni fått katterna. (det kanske ni fått nu) Det brukar ju ploppa upp namn då: "Det här är en riktig Nisse!".
En av mina katter heter Sangria (vilket hon verkar uppskatta) men kallas även Snuttan Brattsjö, mest när hon blir uppgullad.
konstnär, dotter, hönsmamma, design, musik, måla, skapa, vänner, festival, landet, foto.

Gris-Eva

  • Inlägg: 1273
  • ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
Re:Ett namn till katten!
« Svar #27 skrivet: 27 aug-07 kl 23:22 »
Thor & Freja?  ;)
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

Johone

  • Gäst
Re:Ett namn till katten!
« Svar #28 skrivet: 28 aug-07 kl 09:03 »
Vår ena katt kallar vi Gråsten. Lite orginellt,ja. Men det namnet passar honom väldigt bra för det är just så han ser ut när han ligger ihoprullad och sover... och det gör han ju för det mesta...förutom då han ligger utsträckt på vägen då, så att alla bilarna måste väja för honom ::)

Liina76

  • Gäst
Re:Ett namn till katten!
« Svar #29 skrivet: 19 sep-07 kl 22:39 »
skulle ropa efter min kissekatt och ropade pilsner i stället för pissen! kan det namnet vara nåt för "kalle", inte historisk klingande kanske men drycken i sig är ju det. ;D

aino

  • Inlägg: 130
Re:Ett namn till katten!
« Svar #30 skrivet: 08 okt-07 kl 08:40 »
I all eufori när våra missar landade hemma så glömdes omvärlden bort, inklusive denna tråd...  :-[

Till slut enades vi om Zeus och Cassandra! Fast Cassandra blir vääldigt långt att ropa så det har blivit 'Sassa'... Fast jag skulle ju gärna kallat henne för Selma... men men  ;)

Nu har bägge tom passerat halvårs-strecket och växer så det knakar...  


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

495 gäster, 4 användare (1 dolda)
Sebastian Berggren, kretslopp, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser