Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Erfarenhet utav blandis lynne??  (läst 4974 gånger)

ieenilorac

  • Inlägg: 8434
  • www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Erfarenhet utav blandis lynne??
« Svar #20 skrivet: 09 jan-10 kl 14:27 »
Tyvärr händer ibland tjuvparningar, även om jag tycker att man ska ha så stenhård koll på sin tik att inte det ska kunna ske. Tyvärr påstår en del ägare till tikar att det var tjuvparning fast att det bara var slarv eller tom planerat att det skulle bli valpar.

Min stora hund är blandras, jag älskar honom över allt i världen, även om hans "uppfödare" inte var så seriös. Däremot har jag tagit mitt ansvar och kastrerat honom, själv tänker jag bara föda upp renrasiga hundar, om ens några. Var och en älskar ju sin hund, men det finns många olämpliga kombinationer av raser där ute.

Sen anser jag iof att det finns olämpliga raser även när de är renrasiga. Enligt min åsikt ska alla hundar ha genetiska förutsättningar för att kunna andas och röra sig problemfritt. Hundar ska ha en god kondition, vara slanka och ha lång förväntad livslängd. De individer som inte uppfyller de kriterierna ska de inte avlas på oavsett renrasiga eller blandras.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

283 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser